Lotus Esprit V8 ’96

Lotus Esprit produkowany był w latach 1976-2004. Koncept przedstawiony w 1972 roku na targach samochodowych w Turynie zaprojektowało biuro stylistyczne Italdesign. Koncept powstał na bazie wydłużonego i poszerzonego Lotusa Europy. Pierwszy Esprit S1 został zaprezentowany na targach samochodowych w Paryżu w 1975 roku. Lotus rozpoczął jego produkcję w czerwcu 1976. Za bazę posłużyła rama centralna ze stali, a nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego. Na bazie silnika Renault powstała jednostka o pojemności 1973 cm3. Zanim trafiła do Esprit pojawiła się w modelu Eclat oraz Elite drugiej generacji z 1974. Przez lata auto było modyfikowane, natomiast rok 1987 przyniósł rewolucję stylistyczną. Kanciasty projekt nadwozia Giorgetto Giugiaro poprawił wizualnie Peter Stevens, w formie zbliżonej do prezentowanego modelu AutoArt z 1996 roku. Model ten, to pierwsza wersja Esprit z podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 3,5 l. Silnik ten pierwotnie posiadał moc ponad 500 KM, jednak aby poradziła sobie z nim skrzynia biegów, jego moc została obniżona do 355 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h trwało 4,9 s, natomiast prędkość maksymalna wyniosła 282 km/h.

Reklamy

6 uwag do wpisu “Lotus Esprit V8 ’96

  1. Łał! Nie tak szybko człowiek, daj mi spokój!
    Weź pod uwagę, że dla kilku swoich czytelników, ostatnia otrzymała zawiadomienie jest na australijskim Falcon. Tylko przez przypadek znalazłem te 3 Lotus.

    Naprawdę to pokazuje, że reputaction z Autoart jest zasłużone. Definicja zawieszenia przewodów i tych niesamowitych fanów chłodzenia sprawia, że warto pokazać model do góry nogami.

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s