Porsche 804 – Dan Gurney – 1962 Formula One World Championship

Dan Gurney po odejściu z Ferrari po sezonie 1959 i nieudanym sezonie spędzonym w BRM od 1961 został głownym kierowcą zespołu Porsche w Formule 1. W 1962 mając do dyspozycji nową konstrukcję oznaczoną jako 804 zwyciężył w Grand Prix Francji na torze Rouen. Było to jego pierwsze zwycięstwo w Formule 1 i zarazem jedyne w historii startów Porsche w tych mistrzostwach. Model Porsche 804 mógł do mnie trafić już wiele lat temu, kiedy zauważyłem ofertę Porsche 804 z RBA na Allegro w cenie zaledwie 20 zł, jednak było to na tyle dawno, że ze względów fianansowych nie byłem skłonny do zakupu, więc podesłałem link do oferty znajomemu i z tego co wiem nadal ma tamtą miniaturę u siebie. Od tamtego czasu z modelami 804 nie było mi po drodze, aż do czasu sporych jak się okazało zakupów przez eBay w Niemczech we wrześniu zeszłego roku. Zaczęło się wówczas od dwóch wygranych modeli od HPI, a skończyło wygraniem łącznie 6. aukcji z interesującymi modelami. Jedną z tych miniatur jest właśnie prezentowane Porsche 804 od Quartzo ze zwycięskiego Grand Prix Francji. Miniatura ta była najtańsza z całej paczki i wygrałem aukcję w kwocie zbliżonej do widzianego wcześniej RBA. Model dotarł też z nieco oderwanym zawieszeniem, a w jednym z modeli HPI podczas pakowania zagubiono antenkę, więc dostałem też częściowy zwrot opłaconej kwoty. Problem jak widać doskonale naprawiłem i całe zakupy uważam za bardzo udane. Miniatura Porsche 804 od Quartzo podoba mi się zdecydowanie bardziej niż model od RBA, więc wcześniejsze odpuszczenie tamtej miniatury wyszło dla mnie korzystnie, szczególnie w sytuacji kiedy na podmiany modeli na lepsze decyduje się bardzo rzadko.

2 myśli w temacie “Porsche 804 – Dan Gurney – 1962 Formula One World Championship

Add yours

Dodaj komentarz

Website Built with WordPress.com.

Up ↑