Podczas 42. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans w 1974 załoga Henri Pescarolo/Gérard Larrousse podobnie jak w poprzednim roku okazała się niepokonana. Zwycięstwo umożliwiła kierowcom oraz zespołowi Matra MS670B wyposażona w silnik 3.0 V12, która wystartowała do wyścigu z pierwszego pola. Stanowiła ona rozwinięcie zwycięskiej konstrukcji MS670 z 1972 oraz MS670B z 1973. Wygrana w Le Mans w 1974 była więc trzecią z rzędu dla zespołu w tym wyścigu. Na trzecim miejscu znalazła się druga Matra załogi Jean-Pierre Jabouille/François Migault. Zespół wystawił również model MS680, będący rozwinięciem MS670B, jednak ten po starcie z drugiego pola nie ukończył zmagań w wyniku awarii silnika.
Matra MS670B z 1974 to ostatni model wyścigowy w promocyjnej cenie, na jaki się zdecydowałem. W stosunku do modelu od PMA wypada pochwalić zielone fragmenty malowania nadwozia o odpowiednim odcieniu. Z dalszej perspektywy, nawet bezpośrednio obok produktu Minichamps robi świetne wrażenie, a prawidłowe kolory sprawiają, że nawet pozytywnie się wyróżnia. Wszelkie detale również sprawiają pozytywne wrażenie, jednak w stosunku do mojego egzemplarza mam mieszane uczucia. Wynika to z widocznych śladów kleju, bez których byłbym w pełni zadowolony 🙂
Obie Matra są prawie identyczne, ale wolę ten model ’74 ‚. Centralne wzmocnienie spoilera i najwyższy pobór powietrza w silniku to atrakcyjne szczegóły.
Pozdrowienia i Wesołych Świąt!
PolubieniePolubienie
Mi się w sumie obie podobają 🙂
Dziękuję i również życzę Ci Wesołych Świąt 😉
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Jak miłe to Matra schemat kolorów, który odpowiada mu bardzo dobrze.
Lubię zarówno dekoracje
pozdrowienia
PolubieniePolubienie
W zwycięskim malowaniu wygląda właśnie chyba najlepiej 🙂
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Bardzo piękne, zwycięzca Le Mans 1974 z; Nie mam, ale jeśli MS680B 1974 i 11. zwycięzca 1973.
Matra wielka historia wielkiego obwodu francuskiej.
Przytulić!
PolubieniePolubienie
To prawda, auto spodobało mi się jeszcze zanim doczytałem że wygrało 🙂
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Oba prezentują się bombowo;) Pogodnych Świąt;)
PolubieniePolubienie
Dzięki, Wesołych Świąt!
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Bardzo fajnie wyglądają oba modele razem, choć jestem ciekaw, z czego wynika aż tak duża różnica w odcieniu zieleni.
Pozdrawiam 🙂
PolubieniePolubienie
Dokopałem się do zdjęć, które sprawiają wrażenie jakby był to poprawny odcień (ten jaśniejszy) dla MS670 z 1972. Jednak to wszystko raczej aktualne niż historyczne zdjęcia.
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Ostatnio sporo „wytrzymałościówek” w Twojej kolekcji. Szkoda że zbiegło się to z decyzją RK o nie kontynuowaniu startów w WEC. Mnie podobają się oba modele Matry, swoją drogą kolorystycznie podobne do Sauberów z lat 2000. Pozdrawiam!
PolubieniePolubienie
To już był ostatni efekt promocji na nie 😉
Może to i dobra decyzja RK, jeśli miałby tylko siedzieć w boksie i nie mieć co przejąć do jazdy. Wszystko zależy też od tego, na co się zdecydował w zamian 🙂
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie
Dla mnie takie samochody to czysta abstrakcja, ale widzę, że modelik warty pochwały 😉
Pozdrawiam!
Piotr
PolubieniePolubienie
Masz rację, wręcz kusi zdobyć te same w pozostałych malowaniach 🙂
Pozdrowienia
PolubieniePolubienie