Już na wczesnym etapie sezonu 2007 kierownictwo Toyoty publicznie wyraziło zaniepokojenie odnośnie formy Ralfa Schumachera podczas występów w Formule 1 i wzywało kierowcę do poprawy osiągów. W dalszej części sezonu forma kierowcy pozostała na dotychczasowym poziomie i mimo propozycji kierowcy dotyczącej znacznego obniżenia pensji, zespół nie zdecydował się na przedłużenie z nim kontraktu. Schumacher ogłosił odejście z zespołu 1 października 2007 roku i w wypowiedziach deklarował pewność znalezienia miejsca w stawce na kolejny rok. Jednym z zespołów zainteresowanych zatrudnieniem Schumachera był zespół Force India, który w grudniu 2007 roku zaprosił kierowce na testy. Schumacher okazał się jednak najwolniejszym kierowcą i w związku z tym partnerem zespołowym Adriana Sutila został Giancarlo Fisichella. Dla Ralfa Schumachera był to osatni epizod z Formułą 1, po tym jak przed sezonem 2010 odrzucił propozycje startów dla nowych zespołów. W lutym 2008 ogłoszono, że Ralf Schumacher dołączy do DTM wraz z zespołem Mücke Motorsport obsługującym auta Mercedesa. Do dyspozycji otrzymał model C-Class w specyfikacji z roku 2007, a partnerem zespołowym był Maro Engel. Debiut nie był udany, jednak 3 punkty zdobyte w dwóch wyścigach pozwoliły na pokonanie zespołowego partnera. Na kolejny sezon Schumacher pozostał w DTM, gdzie przeniósł się do zespołu HWA.










Skomentuj