Audi R8R – Michele Alboreto / Rinaldo Capello / Laurent Aïello – 24h Le Mans 1999

W 1998 roku Audi ogłosiło decyzję o starcie w 24h Le Mans prototypem z otwartym nadwoziem w kolejnym roku. Model R8R z otwartym nadwoziem powstał przy współpracy z Dallarą i został obsługiwany przez zespół Audi Sport Team Joest. Zmiany w przepisach dotyczące dominującej w poprzednich latach klasy GT1, o których wspominam w poprzednim wpisie skłoniły Audi do opracowania również pojazdu nowopowstałej klasy GTP. Konstrukcja R8C klasy GTP z zamkniętym nadwoziem powstała przy współpracy z Racing Technology Norfolk (RTN) i obsługiwał ją zespół Audi Sport UK. W ten sposób w 1999 Audi przystąpiło do rywalizacji w 24h Le Mans wystawiając po dwa egzemplarze modeli R8R i R8C. O ile R8R został dopracowany i prezentował solidne tempo, o tyle R8C w związku z późną decyzją o jego powstaniu nie został w pełni dopracowany przed startem rywalizacji. Z tego względu R8C brakowało tempa, a w wyścigu w Le Mans obie konstrukcje zakończyły rywalizacje po awarii skrzyni biegów. Zdecydowanie lepiej poradziły sobie załogi R8R. Auto z numerem #8 załogi Emanuele Pirro / Frank Biela / Didier Theys po starcie z 11 miejsca znalazło sie na najniższym stopniu podium, a drugie z numerem #7 załogi Michele Alboreto / Rinaldo Capello / Laurent Aiello po starcie z 9 miejsca było 4. Doświadczenie uzyskane w trakcie prac nad R8R pozwoliło stworzyć zwycięskie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005 R8. Wygraną w 2003 uniemożliwiła ekipa Bentleya, której model Speed 8 powstał na bazie doświadczenia zdobytego podczas rozwoju porzuconej przez Audi konstrukcji R8C. Do zakupu miniatury Audi R8R miałem 2 podejścia. Za pierszym razem znalazłem na Allegro model od Minichamps w bardzo niskiej cenie, jednak po uzyskaniu dodatkowych zdjęć od sprzedającego dogadaliśmy się, że zrezygnuję z zakupu ze względu na odpadające w wielu miejscach kalkomanie. Krótko po tym w forumowej akcji zakupowej w sklepie toms.nl zamówiłem prezentowane R8R od IXO, które prezentuje ponadprzeciętny jak dla tego producenta poziom wykonania. Żeby nie było jednak zbyt dobrze, również w tym modelu problemem są odpadające kalkomanie, z tym że nie kruszą się ani nie pękają tylko odpadają w całości więc można je ponownie wkleić. Problem dotyczy póki co wyłącznie numerów startowych na białym tle.

Reklama

Jedna myśl na temat “Audi R8R – Michele Alboreto / Rinaldo Capello / Laurent Aïello – 24h Le Mans 1999

Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Website Built with WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: