Mazda 787B – Volker Weidler / Johnny Herbert / Bertrand Gachot – 24h Le Mans 1991

Ze względu na zmiany w regulaminie technicznym w 1991 Mazda miała ostatnią szansę na zwycięstwo w 24h Le Mans autem z silnikiem wankla. Na sezon 1991 Mistrzost Świata Samochodów Sportowych producent przygotował konstrukcję bazującą na zeszłorocznym modelu 787, oznaczoną jako 787B. Nadwozie z numerem #001 startowało w pierwszych rundach Mistrzostw Świata, a na wyścig w Le Mans pojawiło się dodatkowo nadwozie #002 z numerem startowym #55, w którym kierowcami byli Volker Weidler, Johnny Herbert i Bertrand Gachot. Oprócz auta z numerem nadwozia #001 i numerem startowym #18 załogi David Kennedy / Stefan Johansson / Maurizio Sandro Sala wystartowała też ubiegłoroczna Mazda 787 załogi Pierre Dieudonné / Takashi Yorino / Yojiro Terada. W kwalifikacjach załogi zajęły odpowiednio 19, 23 i 30 miejsce, jednak w 24-godzinnej rywalizacji kluczowa okazała się niezawodność. Problemy rywali pozwoliły na przesunięcie się w górę samochodom Mazdy, w tym objęcie prowadzenia przez 787B z numerem #55, którego załoga nie oddała aż do mety. Było to pierwsze zwycięstwo w 24h Le Mans samochodu z silnikiem wankla oraz producenta z Japonii, a model 787B stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych prototypów z czasów Grupy C. W kolekcji posiadałem już model 787B z numerem #18 od HPI Racing oraz 767B od Q-Model, natomiast zwycięskie 787B zakupiła mi moja dziewczyna, która zdecydowała się na udany model od Sparka pochodzący z gazetowej serii.

Reklama

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Website Built with WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: