W 2002 roku SEAT pojawił się na starcie rajdu Dakar. Załogą modelu Dakar TDI zostali Fernando Gil i Rafael Tornabell. Konstrukcja powstała poprzez zmodyfikowanie rajdowej odmiany modelu Cordoba, startującej wcześniej w WRC. Załoga auta wyposażonego w silnik 1.9 TDI o mocy 210 KM wygrała 1. i 3. z rozegranych etapów. Dalsza rywalizacja nie była jednak udana ze względu na awarie, z których najpoważniejszy okazał się problem z układem chłodzenia, którego naprawa ze względu na przekroczenie regulaminowego czasu wykluczyła załogę z wyników rajdu mimo ostatecznego dotarcia do mety. Model pochodzi z hiszpańskiej serii gazetowej SEAT Sport Collection i długo przymierzałem się do jego zakupu ze wzgledu na wysoką cenę względem tego ile zazwyczaj wydaje na modele z serii gazetowych. Ostatecznie się zdecydowałem i tym samym miniatura stała się zdecydowanie najdroższym tego rozmiaru gazeciakiem w mojej kolekcji. Model z zewnątrz prezentuje się bardzo dobrze i jedynie standardowo dla tej kolekcji podwozie jest bardzo uproszczone niczym w modelach żywicznych.












Hermoso modelo de Seat Arek, me gustaría conseguirlo para mi colección del Dakar.
Abrazo!
PolubieniePolubienie
Mam gdzieś jeszcze rajdowe Toledo z tej samej serii, również bardzo fajne, a zazwyczaj łatwiej je kupić jak się już pojawia 🙂
Pozdrowienia!
PolubieniePolubienie