SEAT León Adam Jones 2009 British Touring Car Championship

Clyde Valley Racing (CVR) na sezon 2009 dołączyło po raz pierwszy do Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC), startując pod szyldem Cartridge World Carbon Zero Racing.  Po nieudanych próbach przystąpienia do mistrzostw w sezonach 2007 i 2008, w których potencjalni sponsorzy niewystarczająco się zobowiązali, na sezon 2009 udało się wystawić dwa auta. CVR zamierzał wejść do BTCC jako pierwszy w historii zespół neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, więc oba samochody były zasilane paliwem bioetanolowym. W ten sposób planowano pokazać światu sportów motorowych wydajność, niezawodność i zalety środowiskowe nowych paliw i technologii w sportach motorowych. Kierowcami na sezon 2009 zostali Adam Jones i Dan Eaves. Debiut na torze Brands Hatch okazał się dla nowego zespołu całkiem udany i we wszystkich trzech wyścigach pierwszej rundy oba auta kończyły zmagania na punktowanych pozycjach. Podczas kolejnej rundy na torze Thruxton Jones ponownie zdobył punkty w trzech wyścigach, gdzie w ostatnim z nich znalazł sie na drugim stopniu podium. Pomimo oczywistego sukcesu po drugiej stronie garażu zaczęły się objawiać pierwsze problemy sugerujące słabą kondycję finansową zespołu. Dan Eaves, jako kierowca bez sponsora nie wystartował w kolejnej rundzie, a na półmetku zezonu po nieudanej 5 rundzie mistrzostw ustąpił miejsce dla Gordona Sheddena. Podczas 6 rundy na torze Snetterton Shedden i Jones punktowali po jednym w każdym z trzech wyścigów. W kolejnej rundzie na torze Knockhill CVR pojawiło się z zaledwie jednym autem dla Sheddena, co było spowodowane zaległościami finansowymi sponsorów Jonesa wobec zespołu. Shedden podczas pierwszego wyścigu znalazł się na drugim stopniu podium, co stanowiło jego zdecydowanie najlepszy rezultat sezonu 2009 zaliczonego w aż trzech zespołach. Pomimo tak dobrego rezultatu CVR ze względów finansowych zostało zmuszone do przedwczesnego opuszczenia mistrzostw bezpośrednio po rundzie w Knockhill. Starania Cartridge World do znalazienia alternatywnego zespołu na 3 ostatnie rundy okazaly się bezskuteczne, wobec czego Cartridge World Carbon Zero Racing nie pojawiło się na starcie kolejnych wyścigów, a nadzieje Clyde Valley Racing na powrót w sezonie 2010 okazały się niespełnione.

Zakup kolejnego wyścigowego Leóna drugiej generacji umożliwiła mi akcja zorganizowana przez znajomego. Model pochodzący z serii gazetowej okazuje się całkiem udany. Podczas pierwszego kontaktu z modelem najbardziej zaniepokoiły mnie opony bardzo głęboko zatopione w podstawce. Okazało się jednak, że nawet napisy na nich nie uległy w ten sposób uszkodzeniu, a wyłącznie podstawka posiada teraz wyraźne wgłębienia. Problem ten pojawia sie dosyć często wśród wydań gazetowych, ale tak dużego efektu wcześniej jeszcze nie doświadczyłem. Aby zapobiec temu wystarczy miejsca styku opon z podstawką odizolować chociażby zwykłą przezroczystą taśmą klejącą, oczywiście najlepiej od razu po zauważeniu pierwszych objawów zachodzącej reakcji.
















2 uwagi do wpisu “SEAT León Adam Jones 2009 British Touring Car Championship

    1. U mnie już trochę różnych się zebrało, w tym zarówno cywilne, wyścigowe jak i rajdowe, a przed domem dwa 1:1 ojca. Leony chętnie zebrałbym wszystkie jakie wyszły 🙂
      Pozdrowienia!

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s