Ferrari F2008 Felipe Massa 2008

Ferrari w wyścigach Formuły 1 na sezon 2008 zastąpiło mistrzowski model F2007 modelem F2008, który stanowił ewolucję poprzednika. Nową konstrukcję zaprezentowano publicznie 6 stycznia 2008r., a kierowcami pozostali Kimi Räikkönen i Felipe Massa. Konstrukcję zgodnie z nowymi przepisami wyposażono w standardową elektroniczną jednostkę sterującą (ECU), usuwającą chociażby kontrole trakcji. W związku z narzuceniem wyższej ochrony bocznej kierowcy waga konstrukcji liczona wraz z kierowcą wzrosła o 5 kg i wynosiła 605 kg. Sezon 2008, podobnie jak poprzedni, stanowił rywalizację o najwyższe pozycje przede wszystkim Ferrari i Mclarena, jednak tym razem w pojedynczych wyścigach zwyciężyli również kierowcy innych zespołów. Podejrzewam, że z sezonu 2008 zostały zapamiętane głównie wydarzenia z ostatniego wyścigu sezonu, a konkretniej ostatniego okrążenia Grand Prix Brazylii, kiedy Felipe Massa przekraczając linie mety na pierwszym miejscu cieszył się już z tytułu mistrza świata, a po chwili okazało się że Lewis Hamilton, jadący wówczas na szóstym miejscu, zdołał pod koniec ostatniego okrążenia wyprzedzić Timo Glocka i znaleźć się na mecie na piątym miejscu, dającym mu tytuł mistrza świata z przewagą jednego punktu. Przy trzecim miejscu w klasyfikacji kierowców dla Kimiego Räikkönena zespołowi Ferrari pozostało mistrzostwo konstruktorów.

Od dawna posiadałem w kolekcji F2008 Kimiego Räikkönena z Hot Wheels, a konkretniej jest to pierwszy model z Formuły 1 w mojej kolekcji. Wciąż pamiętam, że wygrałem jego aukcje kwotą 27 zł, a wraz z wysyłką kosztował mnie 40. Pomimo, że był nowy wymagał ponownego wklejenia bardzo krzywo zamontowanego elementu aerodynamicznego znajdującego się po boku przed logo Shell, jednak nie stanowiło to żadnego problemu. Problemem, który w modelu pozostał są opony, z których pomimo upływu lat wciąż wydobywa się bezbarwna ciecz. Gazetowe F2008 Felipe Massy wygrałem również za niewielkie pieniądze i tym razem wraz z wysyłką kosztował niespełna 27 zł. Na model zdecydowałem się w pewnym stopniu z ciekawości, gdyż wydawał mi się od dawna dobrze wykonany, co w sumie okazuje się prawdą, jednak nie do końca dotyczy mojego egzemplarza, w którym większość białych kalkomanii przejęła kolor lakieru. Różnic między modelami jest całkiem sporo, jednak są w większości niewielkie. Dużą zaletą modelu Hot Wheels są nieruchome tak jak w rzeczywistości osłony przednich felg. W porównaniu zdecydowanie zwraca uwagę różnica odcieni lakieru obu modeli. Pomimo charakterystycznego lakieru występującego na F2008, ten znajdujący się na modelu gazetowym jest raczej zbyt ciemny.

7 myśli na temat “Ferrari F2008 Felipe Massa 2008

Dodaj własny

  1. Znakomity Arek możesz mieć dwie wersje, w różnych odcieniach czerwieni Ferrari.
    Jeśli dobrze pamiętam w kilku wyścigach, użyli ciemniejszego koloru.
    Uścisk!

    Polubienie

    1. To prawda, że w trakcie sezony były dwa odcienie czerwieni na bolidacvh Ferrari, jednak mimo to wydaje mi sie, że lakier na IXO jest zbyt ciemny. Po publikacji zauważyłem też, że skrzydełka po bokach znajdujące się przed kierowcą, na poziomie czernej anteny w Hot Wheels, są w IXO mocowane w zupełnie oderwany od rzeczywistości sposób :/
      Pozdrowienia

      Polubienie

  2. Pomimo tego, że nie jest to bardzo dokładny ton, z punktu widzenia kolekcji jest wielką rzeczą, że możesz wyświetlać różne kolory tego samego zespołu w tym samym roku.
    Na szczęście oba modele mają podobny poziom szczegółowości. (Piasta przedniego koła jest raczej trudna do rozwiązania …)

    Pozdrowienia!

    Polubienie

      1. Zapomniałem czegoś. Ten bezbarwny płyn, o którym wspomniałeś na Hot Wheels, może być smarem rozpylanym na samogwintujących śrubach, które łączą podstawę z modelem. Wiesz, czasami wszystko idzie ciężko i potrzeba trochę oleju … a nadmiar jest zatrzymywany przez porowaty materiał opon.
        Zdarzyło mi się to z niektórymi modelami. Chociaż uważam, że środek smarny jest obojętną ciekłą parafiną, warto odłączyć pneumatykę i felgi i wytrzeć je bibułką.

        Polubienie

  3. Duże zaległości mi się zrobiły, ale postaram się je nadrobić;) moim zdaniem oba z pokazanych przez Ciebie modelików prezentują się naprawdę ładnie. Nie znam się na bolidach i oceniam je jedynie przyjmując kryterium: podoba mi się albo nie;) a te mi się podobają;)
    Pozdrawiam;)

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: