Seat Cordoba WRC Evo 3 Salvador Cañellas Jr. / Alberto Sanchís Rajd Hiszpanii 2001

Sukcesy Seata z modelem Ibiza Kit Car w FIA 2-Litre World Rally Cup skłoniły producenta do zaangażowania się do startów w najwyższej klasie rajdowych samochodowych mistrzostw świata (WRC). W tym celu stworzono model Cordoba WRC, który zadebiutował Rajdzie Finlandii w 1998 roku i startując do końca sezonu zdobył zaledwie 1 punkt. W sezonach 1999 oraz 2000 Seat kontynuował starty w WRC, wprowadzając od rajdu finlandii 1999 zmodyfikowaną wersję swojego auta, oznaczoną evo 2 oraz od tego samego rajdu w roku 2000 evo 3. Żadna z trzech odmian nie okazała się wystarczającym zagrożeniem dla konkurencji, co spowodowało wycofanie się fabrycznego zespołu Seata z WRC po sezonie 2000. W trakcie startów w latach 1999-2000 udało się zdobyć łącznie 3 razy miejsce na najniższym stopniu podium. Zespół SEAT Sport pojawił się jeszcze w kilku rundach WRC sezonu 2001, jednak już nie startując w klasyfikacji producentów. Na starcie Rajdu Hiszpanii 2001 pojawiły się dwie Cordoby WRC Evo 3. Załoga Salvador Cañellas Jr. / Alberto Sanchís zakończyła rajd na 9 oesie z powodu wypadku, a Marc Blázquez  / Jordi Mercader na 11 oesie z powodu awarii.

W przypadku modelu auta załogi Salvador Cañellas Jr. / Alberto Sanchís z wspomnianego Rajdu Hiszpanii 2001 zdecydowałem się na tanie wydanie gazetowe. Jak zwykle w przypadku modeli z serii Seat Sport na minus zasługują reflektory i światła, natomiast cała reszta prezentuję się wystarczająco dobrze 🙂











5 myśli na temat “Seat Cordoba WRC Evo 3 Salvador Cañellas Jr. / Alberto Sanchís Rajd Hiszpanii 2001

Dodaj własny

  1. Kołki ustalające optyki są także koszmarem dla hiszpańskich kolekcjonerów (nazywają je „pinchitos”)! 🙂
    Reszta modelu jest dla mnie miła, pomimo tego, że niebieski i żółty są kolorami lokalnej drużyny piłkarskiej, której naprawdę nienawidzę. 😦

    Pozdrowienia!

    Polubienie

  2. Te jak to u nas przyjęło się mówić „bolce” to rzeczywiście koszmar, szczególnie że większość modeli z tej serii nie ma alternatywy. Inna kwestia to taka, że modele te się pojawiły i można chociaż takie z „bolcami” mieć u siebie 🙂
    Pozdrowienia

    Polubienie

  3. Szkoda, że bolce tak bardzo zwracają na siebie uwagę. Zaburzają w ten sposób odbiór modelu. Oglądając autko definiujesz je sobie poprzez te właśnie kołki… Z drugiej strony jak napisałeś to gazeciak, trudno więc od niego oczekiwać fajerwerków:)

    Pozdrawiam

    Polubienie

    1. W tym przypadku wydanie gablotkowe jest już dosyć stare i bolce również występują, więc zdecydowałem się na kolejny i znacznie tańszy model z serii gazetowej 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Website Built with WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: