Lola T70 Mk III Coupé Jackie Epstein/Eric Liddell World Sportscar Championship 1968

W sezonie 1968 World Sportscar Championship Lola startowała modelem T70 Mk III Coupé w klasie S5.0. W aucie znalazł się silnik V8 Chevroleta o pojemności niespełna 5 litrów. Do klasyfikacji International Championship for Makes, w sezonie liczącym 10 rund, zdobyli 1 punkt za 6. miejsce w wyścigu na torze Brands Hatch, zdobywając tym samym ostatnie miejsce wśród startujących zespołów. W wyścigu Spa 1000 Kilometres w T70 o numerze nadwozia #SL73/121 znalazła się brytyjska załoga Jackie Epstein/Eric Liddell, która startując z 28. miejsca, pojawiła się na mecie na 10. miejscu, mając 9 okrążeń straty do zwycięzcy.

Lola T70 Mk III Coupé z wyścigu Spa 1000 Kilometres została wykonana przez włoskiego producenta BEST-MODEL. Odmiana z jakiegoś innego wyścigu zaciekawiła mnie już wcześniej, więc mając już wygrane modele Holden oraz BMW, zalicytowałem i wygrałem również T70. Model rozebrałem, aby pozbyć się nadlewów w okolicach charakterystycznych uchylanych szyb, które w modelu myląco zostały odlane w całości jako wygięte, podczas gdy w rzeczywistości były uchylane na dwóch zawiasach. Oczywiście jednak dobrze, że ten charakterystyczny element został w modelu pokazany. Przy okazji przykleiłem lusterka, które się obracały oraz zrobiłem zdjęcia wnętrza. Po rozebraniu okazało się, że dwie części modelu połączone są kalkomaniami z numerem startowym po bokach, więc warto na nie wcześniej zwrócić uwagę, o czym sam nie pomyślałem. Ostatecznie udało się sensownie je podoklejać, a nawet nie jestem pewien, czy już zanim do mnie dotarł, nie były przypadkiem w miejscu łączenia rozdzielone. W modelu przede wszystkim ponownie widać indywidualny styl tego producenta 🙂














Reklamy

8 uwag do wpisu “Lola T70 Mk III Coupé Jackie Epstein/Eric Liddell World Sportscar Championship 1968

  1. Ciekawa miniaturka. Dobrze, że go rozkręciłeś bo dokładnie możemy zobaczyć jego wnętrze, które prezentuje się bardzo okazale;) Podoba mi się ten model, mimo, iż generalnie daleko mu do mojej kolekcji;)

    Pozdrawiam;)

    Polubienie

  2. Samochód sylwetką kojarzy mi się z Fordem GT40 🙂
    Sam model wygląda bardzo fajnie, co udało się oddać na zdjęciach. Fotografowanie ciemnych obiektów nie jest łatwe, a u Ciebie wyszło to perfekcyjnie 🙂

    Pozdrawiam!

    Polubienie

    1. GT 40 był bezpośrednim konkurentem 🙂
      Szczerze mówiąc nie jestem zadowolony z ostatnich zdjęć. Mam wrażenie, że gdzieś się pogubiłem ostatnio z ustawieniami przed wywoływaniem plików RAW, jednak cieszę się, że mimo to się podobają 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

  3. Świetna praca we wnętrzach, podobnie jak w przypadku grzejnika (w tym wąż). Biorąc pod uwagę, że te szczegóły są trudne do zobaczenia w zmontowanym modelu, jest to próbka dobrej woli od producenta. 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s