Peugeot 908 HDi FAP Loic Duval/Olivier Panis/Nicolas Lapierre 24h Le Mans 2010

Zespół Oreca Matmut na wyścig 24h Le Mans w roku 2010 pojawił się z dwoma różnymi konstrukcjami w najwyższej klasie LMP1. Były nimi Oreca 01 oraz Peugeot 908 HDi FAP, o czym wspominałem już przy okazji prezentacji pierwszego z nich. Załogę Peugeota stanowili Francuzi – Loic Duval/Olivier Panis/Nicolas Lapierre. Startowali z 4. miejsca, ale silnik wysokoprężny ich auta odmówił posłuszeństwa około 15 minut przed końcem 24-godzinnych zmagań i jazda zakończyła się efektownym płomieniem. Wcześniej z rywalizacji odpadły trzy auta fabrycznego zespołu Peugeot Total, z czego dwa również w wyniku awarii silnika.

Po prezentacji modelu Oreca 01 pomyślałem, że dobrze byłoby kiedyś dokupić 908 HDi FAP tego samego zespołu. Okazja pojawiła się niemal natychmiast, gdy pojawił się w bardzo mocno obniżonej cenie. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył i chociażby do montażu nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, co w IXO nie jest takie oczywiste. Główną wadą jest zastosowanie srebrnej farby zamiast chromu, jednak to było oczywiste przed zakupem. Dosyć słabo prezentuje się też tył, a dokładniej plastikowy odlew, w którym znajdują się światła, jednak nie ma on większego znaczenia dla całości. Nad zakupem chwilę się zastanawiałem ze względu braku tego chromu, jednak tak naprawdę farba dała efekt, jaki można zobaczyć na części zdjęć prawdziwego auta.












10 uwag do wpisu “Peugeot 908 HDi FAP Loic Duval/Olivier Panis/Nicolas Lapierre 24h Le Mans 2010

  1. Tył faktycznie sprawia wrażenie jakby czegoś mu brakowało. Dla mnie niestety mimo całego uroku modelu, to on właśnie definiuje jego odbiór. Generalnie jest ok, ale ten tył… 😉
    Pozdrawiam;)

    Lubię to

    1. W pełnym wydaniu IXO tak naprawdę dużo lepiej to nie wygląda. W gazetkowym pominęli ucho holownicze na środku i odlali element mniej dokładnie niż poniżej w pełnym wydaniu 🙂

      Bardziej mi brakuje chromowanej farby 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Na pierwszym miejscu zdziwiłem się, że ten sam zespół przedstawił dwa różne samochody!
    Stal nierdzewna, srebro i chrom mają odbicie lustrzane. Aluminium, stopy niklu lub magnezu zamiast tego mają wygląd białawy. Nie znam metalu, z którego są wykonane kółka, więc wspólna farba metaliczna może być lepszym wykończeniem
    Ale w takiej eksplozji kolorów i form znalazłem koła bardzo realne 🙂

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię to

Skomentuj

