Ford GT

Ford GT pierwszej generacji produkowany był w latach 2004-2006. W 2002 roku zaprezentowano wersję koncepcyjną zaprojektowaną przez J. Maysa. Samochód wyglądem bardzo nawiązywał do modelu GT40, który wygrywał wyścig 24h Le Mans w latach 1966-1969. Trzy produkcyjne samochody prototypowe zostały pokazane w 2003 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do klientów jesienią 2004 roku. Wersja produkcyjna posiadała silnik V8 o pojemności 5409 cm³i mocy ok. 550 KM oraz 6-biegową manualną skrzynie biegów. Wyprodukowano łącznie 4038 sztuk.

Ford GT zdecydowanie podoba mi się, więc liczyłem na zdobycie jego miniatury. Świetnie wygląda koncept z 2002 oznaczony jako GT40 i myślałem właśnie o takim modelu od Minichamps, jednak na Allegro pojawiły się w bardzo dobrej cenie dwa modele z serii Top Gear wykonane przez tego samego producenta. Poza Fordem GT pojawiło się jeszcze Porsche Cerrara GT, jednak nie kupiłem, bo napis Top Gear na przednim zderzaku w moim przypadku był niepożądany. Wcześniej nie kojarzyłem faktu, że Ford GT pojawił się w tej serii, więc zakup był dosyć spontaniczny, ale jestem z niego bardzo zadowolony. Tak naprawdę jedynie koła sprawiają wrażenie zbyt małych, szczególnie z tyłu.









12 uwag do wpisu “Ford GT

  1. Rzeczywiście tylne koła trochę za małe, ale poza tym model przedni. Bardzo lubię Forda GT, od zawsze mi się podobało to auto. Szkoda, że w tej najnowszej wersji tak skaszalocili tył. Model prezentowany przez Ciebie niewiele się zestarzał, a ta nowość jest równie kiczowata, jak nowe lamba…

    Pozdrowienia 😉

    Lubię to

  2. Małe czy nie małe, bardzo udany model. Podobnie jak Damian i ja lubię bardzo GT, które wydawało mi się zawsze zdecydowanie bardziej atrakcyjne aniżeli bezduszne czerwone auto z włoch ;P figurka Stiga dodatkowo nadaje mu fajnego charakteru;)

    Lubię to

    1. Szczerze mówiąc też nie oglądałem regularnie tego programu, a jedynie zdarzyło mi się obejrzeć jakieś wyrywkowe odcinki i było w porządku, jednak nigdy nie przekonałem się by zacząć regularnie oglądać. Myślę jednak, że warto przynajmniej zobaczyć jakieś archiwalne odcinki 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  3. Bardzo drobiazgowo wykończony model. Jest to fortunę, że ten samochód koncepcyjny utrzymywał ducha GT40: „sequele” wielkich samochodów, które pojawiły się pod koniec XX i początek XXI, są zwykle koszmary …

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię to

Skomentuj

