Holden VX Commodore Todd Kelly Shell Championship Series 2001

Zespół K-Mart Racing Team powstał w 2001, gdy w wyścigach V8 Supercars, rozgrywanych wówczas jako Shell Championship Series, Tom Walkinshaw Racing zamierzał rozszerzyć działalność zespołu Holden Racing Team do czterech samochodów. Ponieważ zespół zgodnie z przepisami mógł wystawiać tylko trzy samochody, dwa auta trafiły na zasadzie franczyzy do zespołu Romano Racing, gdzie startowały jako zespół K-Mart Racing Team. Auto Paula Romano startowało odtąd jako Holden Young Lions, czyli pod marką używaną do programu rozwoju młodych kierowców wyścigowych. Kierowcami K-Mart Racing Team zostali Todd Kelly, który w sezonie 2000 startował pod marką Holden Young Lions, natomiast drugim kierowca został Greg Murphy, wraz z którym z zespołu Gibson Motorsport przeniósł się sponsoring sieci marketów K-Mart. Greg Murphy w sezonie 2001 wygrał wszystkie trzy wyścigi 12. rundy na torze Pukekohe Park Raceway, natomiast w drugim wyścigu 13. i tym samym ostatniej rundy sezonu na torze Sandown Raceway swoje pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach odniósł Todd Kelly. W klasyfikacji kierowców sezonu 2001 Shell Championship Series Greg Murphy znalazł się na 4. miejscu, natomiast Todd Kelly znalazł się dwa miejsca dalej, na 6. pozycji. Mistrzem został Mark Skaife z Holden Racing Team, ale o tym mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja się rozpisać.

Holden zespołu K-Mart Racing Team w wykonaniu AutoArt dotarł do mnie w zaskakująco szybkim tempie z Bułgarii. Trafiło mi się auto, którym startował Todd Kelly. Opakowanie, jak widać, jest standardowe dla produktów AutoArt, a odmienne są tylko grafiki na kartonikach. Model wykonano precyzyjnie, dzięki czemu brakuje pojawiających się zazwyczaj niedociągnięć. Mój egzemplarz ma jedynie delikatnie pęknięty pionowo zderzak przedni. Na zdjęciach nie ma szans tego zobaczyć, bo nawet w rzeczywistości jest to trudno zauważalne. Na tych z aukcji było to widoczne, jednak obstawiałem, że to jakieś zabrudzenie. Z racji niewielkiej skali tego problemu oraz małej dostępności tych modeli jest to praktycznie bez znaczenia 🙂
















6 uwag do wpisu “Holden VX Commodore Todd Kelly Shell Championship Series 2001

  1. Arek nie zauważył, przynajmniej część, która jest uszkodzona w modelu. Bardzo lubię liczba Holden 15, tak samo jak liczba 50 załączonej fotografii. Ale muszę przyznać, że lubię to, że Holden „pick-up” Wynik 2 żółto-biało-zielony, czy już na tym blogu? Podobało mi się to zbyt …
    Przytulić!

    Polubienie

    1. Na moich zdjęciach nie da się tego zauważyć 🙂
      Holden z numerem 15 to pierwszy Holden w mojej kolekcji i jeśli dobrze mi się wydaje drugi kupiony model wyścigowy 🙂
      UTE faktycznie świetnie wygląda, w rzeczywistości nawet lepiej 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

    1. Może kiedyś przygarniesz 🙂
      Czy to, że wciąż nie widzę mojego komentarza pod wpisem na temat Lancera od HPI oznacza, że nadal mam problemy z tym, że nie mogę komentować u większości, czy masz jakiś komentarz ode mnie do zaakceptowania?
      Pozdrowienia

      Polubienie

  2. Inna bardzo ciekawa informacja o australijskich samochodach wyścigowych, które chyba nie są tak szeroko znane.

    Pozdrowienia, mój przyjacielu !

    Polubienie

Skomentuj

