ZiŁ-130

ZiŁ-130 produkowany był w latach 1962-1994, jako następca nieudanego modelu 164. Okazał się udaną konstrukcją, a przede wszystkim trwałą. Fabrycznie posiadał benzynowy silnik V8 o pojemności 5969 cm³ i mocy 170 KM, znany z wysokiego zużycia paliwa. Przez cały okres produkcji ZiŁ-130 doczekał się dwóch poważniejszych modyfikacji w 1966 i 1977. Auta po drugiej modernizacji posiadały zmienioną osłonę chłodnicy, w której kierunkowskazy znalazły się nad reflektorami. Co prawda nie spotkałem chyba jeszcze nigdy prawdziwego, ale nadal zdarza się coś usłyszeć na temat legendarnego już chyba zużycia paliwa, ale też małej objętości wywrotki.

Model to dobrze znany AIST (Автоистория) z zabudową skrzyniową i jest moim pierwszym podejściem do modeli tego producenta. ZiŁ-130 zdecydowanie mi się podoba, a jego model zachęcił do kolejnych zakupów rosyjskich ciężarówek. W modelu tak naprawdę przeszkadza mi tylko jedno – wycieraczki, które są okropne i zaburzają świetność tego jakby nie patrzeć budżetowego modelu. Przy najbliższej okazji muszą zniknąć i zostać zastąpione czymkolwiek lepszym, a przy okazji zamocowałbym poprawnie widoczny na zdjęciach krzywo umieszczony reflektor. Jeśli ktoś rozbierał już ten model to chętnie przeczytam jakieś podpowiedzi, bo wstępne oględziny wskazują, że najprawdopodobniej przeszkadza w tym przynajmniej wał napędowy, ale może coś jeszcze.










Reklamy

8 uwag do wpisu “ZiŁ-130

  1. Pomimo odległości, ta ciężarówka wydaje się nie rzadka, ponieważ ma podobieństwa z ciężarówkami De Soto / Dodge.
    Masz rację co do wycieraczek, ale z dobrej strony można znaleźć żelazne opakowanie skrzyni ładunkowej, bardzo szczegółowe. 🙂

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Polubienie

  2. Haha, no i wreszcie skierowałeś się na tę właściwą stronę mocy;) ja posiadam już chyba ze trzy Ziły 130, ale wszystkie w nowszej wersji z odwróconą kolejnością światełek (reflektory pod kierunkowskazami). Masz rację, że wycieraczki to jego najsłabsza strona. Poza nimi, model naprawdę prezentuje się świetnie. Wał, w zależności od egzemplarza przyklejony jest różnie, raz słabo raz mocno. Musisz wybadać czy da się go usunąć bez łamania elementów. Innej drogi nie ma. Gratuluję pięknego nabytku;) tak trzymaj 😉

    Pozdrawiam;)

    Polubienie

  3. Ten samochód kojarzę głównie z gier osadzonych w postradzieckich realiach, np. w serii S.T.A.L.K.E.R.
    Bardzo charakterystyczny jest ten biały grill w połączeniu z kolorowym nadwoziem.
    Gratuluję nabytku. Sam bym nie zbierał ciężarówek, ale z przyjemnością oglądam je w innych kolekcjach.

    Pozdrowienia 🙂

    Polubienie

    1. Radzieckie ciężarówki kojarzę tylko z gry Spintires i to tylko z tego, co obejrzałem z ciekawości na YouTube. Kolor, o którym wspominasz był zdecydowanie zauważalną zmianą na tle poprzednika 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s