Alfa Romeo 2000 GTAm Rob Slotemaker ETCC 1970

Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych organizowane przez FIA od roku 1963 nosiły nazwę European Touring Car Challenge. Od sezonu 1970 nazwę zmieniono na European Touring Car Championship i przetrwała ona do pierwszego rozwiązania serii po sezonie 1988. W 1970 stawka pojazdów podzielona była na 3 dywizje w zależności od pojemności silnika. Dywizja 3 stanowiła auta o najwyższej pojemności silników (powyżej 1600 cm3). W 1970 w tej klasie największą konkurencje stanowiły auta BMW i Alfa Romeo. Alfa Romeo pojawiła się z modelem 2000 GTAm z czterocylindrowym silnikiem rzędowym z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC) o pojemności 1985 cm3 o mocy ok. 205 KM.
W sezonie 1970 ETCC wyścigi rozegrano na 9. torach, ale podczas 4. rund podzielono stawkę na 2 oddzielne wyścigi w zależności od dywizji w jakiej startowały pojazdy. Było tak również 30 sierpnia podczas przedostatniej eliminacji sezonu na torze Zandvoort w Holandii, gdzie dywizja 1 wystartowała w oddzielnym wyścigu. Wyścig o dystansie 300 km dla dywizji 2 i 3 zwyciężył Gianluigi Picchi w 2000 GTAm, po starcie z 5. miejsca. Drugie miejsce zajął Carlo Facetti w takim samym aucie. Miejsca 3 i 4 zajęli kierowcy BMW 2002 TI. Na 5. miejscu z 1. okrążeniem straty znalazł się startujący z 13. pozycji Rob Slotemaker w 2000 GTAm zespołu Racing Team Transavia Holland. W klasyfikacji generalnej sezonu wśród kierowców zwyciężył Toine Hezemans startujący w zespole Autodelta S.p.A. za kierownicą 2000 GTAm. Zwycięstwo wśród producentów trafiło do BMW, które wyprzedziło Alfe Romeo o 3 punkty.

Do zakupu 2000 GTAm przymierzałem się wiele razy. Na początku przyglądałem się gazetowemu wydaniu z 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, jednak z czasem przestały się pojawiać, a jednocześnie pomyślałem o tym, żeby rozejrzeć się za M4. Model tego producenta pojawiał się ostatnio w dobrych cenach, więc zdecydowałem się kupić przy najbliższej okazji, po tym jak już dwa razy mi wcześniej umknął. Niektóre rozwiązania, takie jak fototrawione wycieraczki czy reflektory bez widocznych mocowań, są w nim naprawdę świetne, natomiast w takich miejscach jak tylne światła czy niespasowane szyby boczne wypada nieco gorzej, tworząc jednak mimo to udaną całość.









Reklamy

13 uwag do wpisu “Alfa Romeo 2000 GTAm Rob Slotemaker ETCC 1970

  1. Nooo, wreszcie coś co ma normalne nadwozie i nie przypomina pocisku na kołach;) bardzo udany model, podobają mi się, poza kolorystyką, jego przednie partie, grill wygląda na bardzo szczegółowy.

    Pozdrawiam;)

    Lubię to

  2. Bardzo fajny samochód. W klasycznych wyścigówkach zawsze podoba mi się to, że przypominały uliczne auta. Do tego kocham koła z tamtych lat, baloniasta, szeroka opona z grubym rantem, logo producenta gumy. Tak niewiele trzeba, aby auto wyglądało rasowo i zadziornie.

    Pozdrowienia 🙂

    Lubię to

  3. Wspaniały model. Wraz z wycieraczkami i światłami, koła przewyższają wszelkie inne niedociągnięcia.
    Wieszak jest kolorowy klej winylowy dla dzieci, które można prać i nie atakować plastiku lub farby. Może czarna nakładana szpilka na szczelinę tylnego okna może symulować uszczelnienie …

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię to

  4. Alfa Romeo 2000 GTAm piękne „Dutch” Arek, bardzo dobry miniaturowy M4. Kocham kolorystykę. Przypadkowo przedstawiony pewnego ranka takiego Carlo Facetti i Toine Hezemans ciągu 24 godzin Spa w 1971. Ale M4 jest lepiej miniaturowy, kopalnia jest kolekcjonowania Alfa Romeo.
    Przytulić!

    Lubię to

  5. Me gustan mucho los Alfa Romeo y llegué a tener un 146 hace años, desde entonces lo echo mucho de menos… Por eso me encanta tu miniatura y más esa versión del Campeonato Europeo, cuenta con muchos detalles que lo hacen interesante.

    Felicidades por tenerlo y un saludo!

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s