Ferrari F2002 Michael Schumacher 2002

Ferrari F2002 zostało zaprezentowane 6 lutego 2002 w Maranello. Za większość prac projektowych byli odpowiedzialni Rory Byrne i Paolo Martinelli, a projekt był nadzorowany przez dyrektora technicznego zespołu, Rossa Brawna. Nowa konstrukcja silnika otrzymała oznaczenie 051. Był to silnik V10 o pojemności 2997 cm3 i kącie rozwarcia cylindrów wynoszacym 90° o mocy 835 KM przy 17800 obrotach na minutę. Podwozie było lżejsze i miało większą integralność strukturalną niż używane jeszcze na początku sezonu F2001. Już wstępne testy ujawniły ogromny potencjał nowej konstrukcji, która już na pierwszej próbie na torze w Maranello okazała się szybsza o ponad sekundę. Samochód zadebiutował w wyścigu formuły 1 w trzeciej eliminacji sezonu, GP Brazylii. Nową konstrukcje otrzymał jednak tylko broniacy tytułu mistrzowskiego Michael Schumacher, odnosząc drugie w sezonie zwycięstwo. Rubens Barrichello otrzymał F2002 na GP San Marino dwa tygodnie później, gdzie Ferrari zdobyło dwa pierwsze miejsca na mecie. Schumacher wszystkie 17 wyścigów sezonu 2002 ukończył na podium. W F2002 wygrał 10 wyścigów i 5 razy znalazł się na drugiom miejscu. Barrichello zwyciężył 4 wyścigi i jeszcze 6 razy stawał na niższych stopniach podium. Ferrari wygrało 15 z 17 wyścigów, a Schumacher zapewnił sobie tytuł mistrza świata na sześć wyścigów przed końcem sezonu. Zmodyfikowane F2002 przemianowane na F2002B używano jeszcze podczas 4. pierwszych wyścigów sezonu 2003. Schumacher zwyciężył w ostatnim starcie konstrukcji podczas GP San Marino.

F2002 kupiłem u tego samego sprzedawcy, co pokazywane już F92A. Według producenta przedstawia bolid Schumachera z GP Kanady 2002, gdzie Ferrari odniosło 150. zwycięstwo w F1, jednak przez ocenzurowanie Marlboro, wizualnie bardziej odpowiada wyścigom, w których owa cenzura wystąpiła. Wykonanie w znanym dla Hot Wheels Elite standardzie 🙂







Od 1992 do 2002 wygląd znacznie się zmienił 🙂


Advertisements

10 uwag do wpisu “Ferrari F2002 Michael Schumacher 2002

  1. Piękny bolid, piękny model. Uwielbiam czytać o silnikach starszej Formuły 1 – V10 rozpędzające się do 18 tysięcy obrotów na minutę. Ten dźwięk był niesamowity. Często zdarza mi się oglądać filmy z przejazdów starszych bolidów, czego niestety nie lubi moja dziewczyna ;D

    Pozdrowienia!

    Lubię

  2. Arek Wiesz, że nie mam modelu Michael Schumacher?
    Ani Ferrari tamtych lat; ten ostatni jest 126CK Villeneuve w 1981 roku, a potem przejść do Ferrari Vettela 2015… Ferrari RUSH moją kolekcję!
    Przytulić!

    Lubię

    1. Z tym trzeba się zgodzić, praktycznie bezkonkurencyjny w swoich latach. Niestety nie interesowałem się wyścigami w tamtym czasie. Dzięki, w sumie mnie pozytywnie zaskoczył.
      Pozdrowienia

      Lubię

  3. Liczba małych detali sprawia, że model ten jest bardzo interesujący. Lubię ten „śniegowy pług” za frontowym pociągiem. :RE

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s