Oreca 01 AIM Soheil Ayari/Didier André/Andy Meyrick 24h Le Mans 2010

We wrześniu 2007 roku zespół Courage Compétition założony w 1982 roku przez francuskiego kierowcę wyścigowego Yvesa Courage z siedzibą w Le Mans został przejęty przez zespół Oreca (Organisation Exploitation Compétition Automobiles) założony w 1972 roku przez Huguesa de Chaunac, z siedzibą w Signes. Po przejęciu zespołu, Oreca zajęła się rozwojem prototypów Courage w wyścigach długodystansowych. Prototyp Oreca 01 został zbudowany w 2009 roku, jako następca Courage-Oreca LC70. Posiadał silnik benzynowy AIM Power (Judd) V10 o pojemności 5,5l i mocy 650 KM oraz 6-biegową sekwencyjną skrzynie biegów. Podczas 24-godzinnych zmagań w Le Mans w 2010 roku zespół Oreca Matmut wystawił prototypy Oreca 01 oraz Peugeot 908 HDi FAP. Peugeot okazał się bezkonkurencyjny w kwalifikacjach, podczas których prototyp wystawiony przez Oreca znalazł sie na czwartym miejscu, ustepując jedynie trzem 908 HDi FAP fabrycznego zespołu. Oreca 01, startująca w tej samej, najwyższej klasie LMP1 zakwalifikowała się na dziesiątym miejscu. Rywalizacji nie ukończyły wszystkie cztery 908 HDi FAP, natomiast Oreca 01, z załogą Soheil Ayari/Didier André/Andy Meyrick, znalazła się na mecie na czwartym miejscu, pokonana jedynie przez wyposażone w wysokoprężne silniki prototypy Audi.

Na model z serii gazetowej zdecydowałem się głównie dzięki promocji obniżającej cenę do 5€. Wśród wybranych modeli wyścigowych w tej cenie okazał się zdecydowanie najlepiej wykonany. Właściwie nie mam mu nic do zarzucenia, a gdyby wszystkie modele gazetowe były tak wykonane, to pewnie jeszcze częściej i z większą ochotą bym po nie sięgał 🙂

Reklamy

13 uwag do wpisu “Oreca 01 AIM Soheil Ayari/Didier André/Andy Meyrick 24h Le Mans 2010

  1. Gdyby nie zdjęcie z podstawką, to nie domyśliłbym się, że to gazeciak. Model naprawdę fajnie zrobiony. Samochody WEC też mi się podobają, niby wszystkie takie same, a jednak każde inne. Najbardziej nietypowy był chyba Nissan GT-R z silnikiem z przodu. 🙂

    Lubię to

  2. Musiałem długo i starannie zobaczyć; wszystkie te kolory czynią ten sam efekt kamuflażu marynarki, zakłócając ogólny kształt. Myślę, że było to wyzwanie, aby je zastosować, i dodają one wielką wartość modelu.

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię to

    1. Przede wszystkim awaria konkurencji i nawet drugiego własnego auta, w połączeniu z bezawaryjnością 01, ale wiadomo, że to właśnie zwycięscy są na mecie, a nie odwrotnie 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  3. Arek, piękne i wielokolorowe Oreca 01. Dziś i przejść do modelu 07, monopolizuje LMP2 w WEC (World Endurance Championship). Obecna jest już Pająk (otwarte), to wariant coupe (zamknięte).
    Przytulić!

    Lubię to

    1. Nie śledzę jakoś bardzo tej serii, jednak gdy zdarzyło mi się jakiś wyścig w 2016 oglądać, z relacji komentatora dało się również odczuć, że Oreca trochę tych swoich aut na torze ma 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  4. Nic mądrego nie jestem w stanie napisac o tym modelu, poza tym, że podoba mi się, bo jest kolorowy;) a tak serio, to faktycznie można się pomylić czy to na pewno gazeciak, bo jego poziom wydaje się naprawdę dobry. Wnętrze jest czarne w oryginale?

    Lubię to

  5. Kolejny model wyczynówki 😉 Wszystkie wyglądają dla mnie prawie tak samo, co nie oznacza, że modeliki wcale mi się nie podobają. Wręcz przeciwnie – są równie efektowne jak oryginały.

    Pozdrawiam!

    Piotr

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s