Fiat 600 Multipla

Fiat 600 Multipla pojawił się na rynku w 1956 i powstał na bazie produkowanego od 1955 modelu 600. Wnętrze Multipli mieściło 6 osób. Silnik w obu autach umieszczony był z tyłu i napędzał koła tylne. Pierwotnie posiadał pojemność 633 cm³ i osiągał moc 22 KM, co pozwalało osiągać prędkość maksymalną 95 km/h. W późniejszym czasie pojawiła się wersja oznaczona jako 600D i posiadała silnik o pojemności 767 cm³ i mocy 29 KM, dzięki czemu prędkość maksymalna wzrosła do 105 km/h. Produkcję modelu 600 Multipla zakończono w 1969. Fiat z nazwą Multipla powrócił dopiero w 1997 prezentując podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie auto bazujące na płycie podłogowej modelu Bravo/Brava. Produkcja tego znanego auta o dyskusyjnej stylistyce rozpoczęła się w 1998 i trwała do 2004, kiedy pojawiła ostatnia odmiana Multipli, która otrzymała bardziej konwencjonalną stylistykę. Od 2008 chiński koncern motoryzacyjny Zhejiang Zotye Auto Co. rozpoczął licencyjną produkcję pod nazwą Zotye Emotion JNJ 7160 HS. Produkcja Multipli w Europie zakończyła się w 2010 roku.

Z zakupem modelu 600 Multipla zwlekałem i ostatecznie się to opłaciło, dzięki świetnej promocji. Model produkcji Norev pochodzi z serii gazetowej. Pomimo, że zupełnie nic w nim nie poprawiałem, jak widać prezentuje się bardzo dobrze 🙂

Ostatnia generacja Multipli od Solido to właściwie pierwszy model, jaki zakupiłem z myślą o rozwoju kolekcji w stronę skali 1:43. Niestety nie posiadam nadal najbardziej dyskusyjnego wcielenia z 1998.

 

16 uwag do wpisu “Fiat 600 Multipla

  1. Jak zobaczyłem tą starszą multiplę, to zastanawiałem się dość poważnie z której strony jest przód, a z której tył 😀 Za to o tej najnowszej nie wiedziałem, pierwszy raz ją widzę. Czekam aż zdobędziesz „delfina”.
    Pozdrowienia 😉

    Lubię

  2. Ja tez jestem z tych co Multiplę uwielbiają;) każde jej wcielenie jest moim zdaniem piękne i… niech nikt nie waży się uważać inaczej;P Modelik starej Multipli jest świetny, o niebo lepszy niż ten, który zaserwowało nam Dea w KAPie. Świetny lakier, wszystko podkreślone a nie zalane, wnętrze kolorowe i koła proporcjonalne;) Swoją KAPową wymieniłem na coś, czy sprzedałem, nie pamiętam, nie tęsknię za nią, za to tę, która prezentujesz, muszę mieć w kolekcji;) Model Solido mi się szczerze mówiąc nie podoba;)

    Pozdrawiam;)

    Lubię

    1. Widzę, że jednak więcej osób pozytywnie podchodzi do tego auta 🙂
      Tej z KAP nie miałem nigdy, ale na zdjęciach nie zachęca w żadnym miejscu.
      Dla Solido niestety nie ma alternatywy, a wersja z 1998 wygląda jeszcze gorzej w wykonaniu tego producenta.
      Pozdrowienia

      Lubię

  3. 600 był jednym z samochodów z Garbusa i 2CV, że zmotoryzowany wiele państw, w tym Hiszpanii, ale jedynym Multipla Model został wyprodukowany we Włoszech z tym ciałem i inne kraje nie za pośrednictwem innych coachbuilders, przynajmniej tutaj, przód była inna była największa różnica wiedzieć, czy to był wzór włoski lub hiszpański.

    Mam inny Multipla ale wystrój Brrum domu Carabinieri

    Ten bicolor jak ja więcej

    pozdrowienia

    Lubię

  4. Ach ta Multipla… Auto było po prostu… Fantastyczne! Miałem okazję jeździć tym samochodem i mówię szczerze – w tym szaleństwie była metoda! Ten chaos na desce był do bólu czytelny i funkcjonalny, świetna widoczność i mnóstwo miejsca były nie do pobicia. Auto mimo że duże prowadziło się łatwo i przyjemnie. Brakuje mi takiego samochodu, choć pewnie dziś kiedy każdy producent wymyśla sobie segment pod dany model projekt już by tak nie szokował. Ot kolejny dziwoląg. A w latach 90 to było naprawdę coś! Pozdrawiam, świetnie ze pokazałeś te modele – wyprzedziły swoje czasy:-)

    Lubię

    1. Niestety nie miałem przyjemności zaznać Multipli od środka 🙂
      Wszędzie jednak można przeczytać, czy usłyszeć, że pomimo stosunkowo małej długości w środku jest dużo miejsca 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię

  5. Yo tengo ese mismo azul celeste (me refiero al 600) y es una buena miniatura, también la poseo de Abarth y es preciosa.
    No tengo el moderno, pero me gustaría conseguirlo de otra marca que no sea SOLIDO. No me gusta cómo quedó. Aunque es extraño, siempre me pareció un automóvil excelente.

    Saludos y gracias por esas magníficas fotos!

    Lubię

    1. Niestety aktualnie tylko SOLIDO jest dostępne, ale w sumie jakoś bardzo nie straszy. Mnie kosztowała tak mało, że nie stawiam jej dużych wymagań.
      Dzięki, nad zdjęciami nadal pracuje, a ostatnio nawet zakupiłem nowe oświetlenie co chyba jest zauważalne 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię

Skomentuj

