Ford AU Falcon Cameron McLean V8 Supercars 2002

W sezonie 2002 serii V8 Supercars Cameron McLean kontynuował współpracę z sezonu 2001 z zespołem Paragon Motorsport. Drugim kierowcą, wyłącznie jako zmiennik podczas wyścigów długodystansowych, został Tony Scott. Ford AU Falcon przybrał malowanie głównego sponsora, którym zostało VIP Pet Foods. Oczekiwania zespołu, kierowcy oraz sponsorów były raczej większe niż wyniki, jakie udało się uzyskać. McLean z dorobkiem 404 punktów znalazł się na odległym, 25 miejscu w klasyfikacji kierowców. Do dwunastego wyścigu sezonu, na ulicznym torze w Canberze, zdobył pierwsze pole startowe, jednak nie przełożyło się to na dobry wynik. Najlepszymi osiągnięciami było 8. miejsce w Bathurst oraz Pukekohe. Po nieudanym sezonie McLean pojawiał się w V8 Supercars już wyłącznie jako drugi kierowca w wyścigach długodystansowych, gdzie najlepszym osiągnięciem było drugie miejsce wraz z Russell’em Ingall’em podczas Sandown 500 w roku 2004.

Ten model miał pojawic się w mojej kolekcji już 2 lata temu. Udało się go zakupić, jednak zaginął podczas wysyłki w Wielkiej Brytanii. Szybko uzyskałem zwrot, więc nie było najgorzej. Pozostawała jednak ochota “odkupienia” tego modelu, skoro już prawie był mój. Jeszcze w tym samym roku znalazłem świetną ofertę w Australii, jednak pomimo planu zakupu w 2016, przez cały rok wciąż to odkładałem, przeznaczając fundusze na inne modele. Postanowiłem w tym roku to zmienić i gdy już zbliżał się moment, w którym miałem zakupić model obserwowany od ponad roku, wypatrzyłem w Wielkiej Brytanii aukcje trzech modeli od Classic Carlectables. Wśród aukcji był również zaginiony poprzednim razem Falcon. Pod koniec licytacji sprzedający usunął aukcję tych trzech modeli, pomimo, że jeden z nich ktoś już zalicytował. Na początku trochę mnie to zdenerwowało, jednak ostatecznie wystawił je ponownie. Usunięcie aukcji chyba zniechęciło potencjalnych nabywców i tym razem wszystkie trzy wygrałem w cenie minimalnej. Jeszcze wcześniej sprzedający był niechętny do wysyłki trzech modeli do Polski, tłumacząc że byłoby to zbyt drogie, jednak ostatecznie się zgodził, a cena jaką zaproponował była tak naprawdę dla mnie całkiem dobra. Modele dotarły do mnie zapakowane poprzez owinięcie folią samych gablotek, natomiast modele w nich były owinięte folią bąbelkową, gdyż nie otrzymałem mocowań z podstawkami. Niestety folii bąbelkowej było zbyt mało i modele w gablotkach miały wiele miejsca na przemieszczanie się. Na szczęście tylko jeden model uległ uszkodzeniu, jednak nie okazało się to ostatecznie poważne, więc zakup można uznać za naprawdę udany 🙂

Falcon McLean’a dotarł w jednym kawałku. Dopiero podczas robienia zdjęć oderwałem imitację centralnej śruby mocującej koło przednie, jednak też bez problemu udało się ten element przykleić. Auto w malowaniu VIP Pet Foods z tymi żółtymi reflektorami i czarnym lakierem robi w moim odczuciu świetne wrażenie i zdecydowanie odróżnia to auto od konkurencji 🙂

Jeszcze zapowiedź kolejnego wpisu 🙂

12 uwag do wpisu “Ford AU Falcon Cameron McLean V8 Supercars 2002

  1. Kolejny bardzo ciekawy model wykonany na bardzo wysokim poziomie. Gratuluję 🙂 Z tych dwóch bardziej jednak do gustu przypadł mi biało-niebiesko-czerwony 🙂 W czarnym natomiast urzekły mnie żółte reflektory. Kojarzą mi się z bardzo zamierzchłymi czasami w rajdach…

    Pozdrowienia 😉

    Lubię

    1. Prezentacja drugiego dopiero nastąpi, ale nie sądziłem, że przypadnie komuś do gustu jego malowanie, tym bardziej w porównaniu z malowaniem VIP Pet Foods 🙂
      W sumie malowanie tego drugiego nie jest złe, tylko porównując, widać mniejszą ilość reklam sponsorów, przez co wygląda jak po cenzurce tytoniowej 😀
      Te żółte reflektory w czarnej karoserii bardzo do mnie przemawiają i wyróżniają model wśród innych podobnych 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię

  2. Ciekawy parę skrzydeł uderzającym tego Falcon, jest to, że nie jest bardziej uderzające, gdy ciało lub w reklamie, która prowadzi do niego.

    pozdrowienia

    Lubię

  3. Te żółte łapki dookoła samochodu sprawiają, że nie do odparcia i cennym przedmiotem każdej kolekcji, pomimo wykonania Championship.
    Jestem zaskoczony trosk sprzedającego, Polska znajduje się na podwórku z Wielkiej Brytanii!
    Myślę, że ludzie tak nieśmiała, nie musi działać w internecie, i umieścić tabelę w ganku sprzedać do sąsiadów …

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Lubię

    1. Malowanie z sezonu 2002 podoba mi się bardziej niż te z ostatnich lat 🙂
      Trochę tego dobrego zabezpieczenia zabrakło, ale ostatecznie nie jest źle 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię

    1. Pojedynczo nie opłacałoby mi się go brać, tylko wziąć nowego w Australii, jednak kupując 3 różnica była już znacząca, szczególnie w przypadku dwóch pozostałych 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię

Skomentuj

