Williams FW-14B Nigel Mansell 1992

Po zaprezentowaniu modeli Ferrari F1-89 i F1-90 postanowiłem uzupełnić w końcu zbiór o FW14B, którym w 1992 Nigel Mansell zdobył jedyne Mistrzostwo Świata Formuły 1. Kierowcami Williamsa w tym sezonie byli, tak samo jak w 1991, Nigel Mansell oraz Riccardo Patrese. W 1992 Mansell wygrał 9 wyścigów, a w trzech zajął drugie miejsce. Pozostałych 4 nie ukończył. W klasyfikacji końcowej sezonu pokonał kolegę z zespołu różnicą 52 punktów. Mimo to, Patrese został wicemistrzem, nieznacznie pokonując Michaela Schumachera. Mansell po sezonie 1992 opuścił Williamsa, który podpisał już wcześniej kontrakt z Alainem Prostem. Na sezon 1993 przeniósł się do amerykańskiej serii CART IndyCar, gdzie startował w zespole Newman/Haas Racing w bolidzie Lola T93. W pierwszym starcie, w zupełnie odmiennej konstrukcji, przestarzałej na tle mistrzowskiego Williamsa, wygrał kwalifikacje, a następnie wyścig na ulicznym torze Surfers Paradise w Australii. W całym sezonie 1993 wygrał 5 wyścigów, a w sumie 10 razy stawał na podium, co pozwoliło mu zdobyć mistrzostwo. Jest jedynym kierowcą w historii, który rok po roku zdobywał mistrzostwo Formuły 1 i serii IndyCar. Jest również pierwszym zawodnikiem, który wygrał serię CART w swoim debiutanckim sezonie.

Model T93 w kolekcji był już od dłuższego czasu, więc pozostawało zdobycie FW14B. Najlepiej dostępny jest ostatnio gazetowy model IXO, więc postanowiłem taki kupić, tym bardziej, że posiadane T93 to dosyć ubogi w detale model tego samego producenta. Model Williamsa właściwie nie zadowala mnie tylko w jednej kwestii – kalkomanii, a właściwie sporym ich braku. Po raz pierwszy zastanawiam się tak bardzo nad ich zakupem, jednak nie jestem przekonany do swoich zdolności w ich nałożeniu.

 

Reklamy

10 uwag do wpisu “Williams FW-14B Nigel Mansell 1992

  1. Bardzo fajnie wygląda model, jak na gazeciaka, ale zgodzę się z Tobą, że logo Cameli mu bardzo brakuje. Samo nakładanie kalek nie jest trudne, ot wyciąć, namoczyć i przełożyć na model. Sam już 2 razy nakładałem kalki i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie wymaga to specjalnych umiejętności manualnych. Także, trzymam kciuki!

    Pozdrowienia 😉

    Polubienie

    1. Brak wyłącznie reklam Camel nie byłby taki zły 🙂
      W przypadku tego modelu brakuje dodatkowo znacznie większych Labatt’s i Goodyear na przednim skrzydle.
      Zabezpieczałeś kalkomanie jakimś lakierem bezbarwnym?
      Pozdrowienia

      Polubienie

  2. Śmiało z naklejkami! Jedyne, co może być przyczyną znacznie poprawić model.
    Nawet w bardzo, bardzo nieprawdopodobnym przypadku, że nie podoba mi się coś, można usunąć naklejki z mokrym pędzlem bez psują farby.

    Pozdrowienia, mój przyjacielu !

    PS: Należy wziąć pod uwagę, że nie wszyscy mogli poznać inne modele można włączać do zdjęć. Proszę nam powiedzieć, jakie są.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s