IFA W50L

IFA W50 produkowana była przez VEB IFA w Ludwigsfelde w latach 1965–1990. Została następcą modelu S4000-1. Łącznie wyprodukowano 571 789 egzemplarzy W50, który występował w wielu wersjach. Model z wydawnictwa ATLAS znany jest chyba wszystkim.

O W50 myślałem od kiedy tylko jego model pojawił sie na rynku. Zawsze podobała mi się ta ciężarówka. Najbardziej podoba mi się wersja strażacka, jednak jej cena jest zdecydowanie wyższa. w obecnej chwili musi więc mi wystarczyć wersja skrzyniowa, a strażacką mają u mnie na wsi w OSP. Wcześniej miała hydrauliczną drabinę, jednak otrzymała zabudowę gaśniczą i dopieszczono ją wizualnie, by zastąpiła Transita I. Niestety długo już jej nie widziałem, ale podejrzewam, że nadal wygląda dobrze skoro jest niemal nieużywana. Wcześniejszego Transita widywałem znacznie częściej. W sumie nadal go widuje, ale już jako niedopieszczone auto cywilne, a jego model wciąż pozostaje w planach 🙂

8 uwag do wpisu “IFA W50L

  1. Bardzo lubię ten samochód. Podoba mi się kształt szoferki tego auta, który dobrze pamiętam z czasów młodości. Dzisiaj to już rzadki, ale ciągle jeszcze spotkany widok. Piękna miniaturka;)

    Polubienie

  2. Uwielbiam drewniane panele w oknie ładunkowej W50. Muszę załóżmy drugiej ciężarówki w ostatnich zdjęć isthe S 4000-1?

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    Polubienie

  3. uff, dobrze, że wrzuciłeś jakiś przerywnik pomiędzy tymi wanienkami;P lubię ten modelik, mimo iż nie mam do niego szczęścia. Przez moją kolekcję przewinęło się ich kilka i zawsze miały jakiś mniej, lub bardziej widoczny mankament;) może w końcu uda mi się kupić taki, który mnie zadowoli.

    Pozdrawiam:)

    Polubienie

Skomentuj

