Mercedes C-Class V6 Ellen Lohr DTM 1994

Ellen Lohr pojawiła się w wyścigach serii DTM w 1987. Regularne starty w tej serii przypadły jednak na lata 1991-1995. Na torze Hockenheimring, w dniu 24 maja 1992 roku w Mercedesie 190E 2.5-16 Evo2 wygrała wyścig tej serii. Jak dotąd jest jedyną kobietą, której się to udało. Sezon 1994 spędziła w teamie AMG-Mercedes, a jej partnerem zespołowym był Klaus Ludwig. Oboje startowali Mercedesem C-Class V6. W sezonie 1994 znalazła się na 11. miejscu w klasyfikacji generalnej, a jej najlepszym rezultatem było trzecie miejsce w drugim wyścigu na nieużywanym już torze Airfield Diepholz. Klaus Ludwig został w tym sezonie mistrzem, startując autem w takim samym malowaniu. Aktualnie Ellen Lohr ukończyła zmagania sezonu 2016 w serii ETRC za kierownicą ciężarówki MAN teamu Truck Sport Lutz Bernaum na 9. miejscu.

Z modelem C-Class DTM ewidentnie mam pecha. Już kiedyś wygrałem ten model w innym malowaniu, jednak już u sprzedawcy okazał się być uszkodzony. Tym razem wyjmując paczkę z paczkomatu usłyszałem dźwięk grzechotki, więc wiedziałem już, że nie czeka mnie optymistyczny widok. Nie było najgorzej – ułamane lusterko i połamane praktycznie wszystkie 4 felgi, ale trzymające nadal swój kształt. Model po prostu zapakowano w taki sposób, że gablotka była praktycznie z kartonem na styk, bez żadnego ruchomego wypełnienia by przeciwdziałać sile odśrodkowej. Mogłem model zwrócić, jednak nie chciałem znowu czekać nie wiadomo jak długo, aż trafi taki do kolekcji. Dostałem niewielką kwotę zwrotu i zająłem się tym co zostało. Z efektów jestem zadowolony, poza tym, że z nieuwagi zgubiłem mały widoczny element felgi. Nie sądziłem po prostu, że pojawiły się aż tak małe elementy, na które muszę uważać, a była to pierwsza za jaką się zabrałem. Pewnie świetnie teraz przydałby mi się tamten uszkodzony model, który sprzedawca wyrzucił zanim zapytałem o jego dokładny stan. Podkleiłem też kilka kalkomanii, które z racji wieku delikatnie się odkleiły i model był już gotowy. Po moich naprawach wygląda wystarczająco dobrze, by w przyszłości wmieszać się w tłum innych C-Class DTM, jakie mam nadzieje się pojawią. W modelu zaskoczyły mnie bardzo cienkie szyby, jakich w żadnym modelu od Minichamps dotąd nie spotkałem. Ciekawe jest mocowanie kół, które umieszcza się na wcisk i opierają się na obwodzie widocznych na pierwszym zdjęciu imitacji tarcz hamulcowych.

10 uwag do wpisu “Mercedes C-Class V6 Ellen Lohr DTM 1994

  1. Ach ten C Dtm… Moja ulubiona wyścigówka lat 90. Policzyłem tak na szybko i u mnie znajduje się 9 sztuk w różnych skalach i malowaniach. Nie potrafię sobie jakoś odmówić tej miniatury. Fajnym uzupełnieniem Twojego byłyby wersje z 95 i 96 dość wyraźnie różniące się pakietem aero. Pozdrawiam.

    Lubię to

    1. Właśnie chciałem kupić Schneidera z 1995, jednak w porę zauważyłem, że PMA w wydaniu salonowym zrobiła go na budzie z 1994. Pytałem nawet w komentarzu u Ciebie o to. Lepiej będzie, jak poczekam i kupię z odpowiednią aerodynamiką, żeby domknąć zbiór mistrzostw Schneidera w DTM.
      Pozdrowienia

      Lubię to

      1. Wybacz, nie zauważyłem pytania. Faktycznie PMA lubi robić w konia i wydaje różnego rodzaju hybrydy starych nadwozi z młodszymi malowaniami, dobrze jest obejrzeć zdjęcia oryginału zanim kupi się coś z naszej „wyścigowej” branży. Pozdrawiam

        Lubię to

  2. Od czasu do czasu, sprzedających wysyłać modele jak byłoby to pocztówka. (Dosłownie, otrzymałem modele bez wypadku, w workach papierowych pluriball. Zawsze z Chin).
    Na szczęście, o ile widzę, operacja była sucesful. 🙂
    Co o innych Mercedes za jednego z Frau Lohr?

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

    1. CLK DTM z AutoArt, którego widać na ostatnim zdjęciu dostałem w kopercie zwykłej, z której model tyłem wystawał! Do dziś dziwi mnie jak przetrwał chociażby spojler który jest bardzo cienki. Generalnie tylko włożyłem na miejsce koło, które wypadło i o dziwo się nie zgubiło, i model był w pełni sprawny. Gorzej zapakowanego modelu jeszcze nie trafiłem i chyba ciężko będzie o pobicie tego rekordu bezmyślności.
      Naprawę C DTM można uznać za udaną 🙂
      W kwestii Twojego pytania nie bardzo wiem do czego się odnosi.
      Pozdrowienia

      Lubię to

  3. Mimo przygody z uszkodzeniami modelu, wydaje mi się, że warto było. Modelik bardzo mi się podoba. Wiesz, każdy z nas ma już na koncie pewnie jakieś przygody z bezmyślnymi sprzedającymi i… pomysłowością poczty polskiej;) ja swego czasu dostałem płytę w kopercie bąbelkowej z … odbitym na niej śladem buta. Płyta i pudełko oczywiście w kawałkach. Poczta nie uznała reklamacji bo… nie przewidują takich przypadków;)

    Lubię to

Skomentuj

