Rover Vitesse Andy Rouse BSCC 1984

Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (British Touring Car Championship – BTCC) organizowane są przez TOCA od 1958. W latach 1958-1986 pod nazwą British Saloon Car Championship (BSCC). Najwięcej jak dotąd, bo aż czterokrotnie, mistrzem tej serii został Andy Rouse. Dokonał tego w latach 1975, 1983-1985, za każdym razem innym samochodem. W 1984 startował w barwach teamu Industrial Control Services za kierownicą Rovera 3500 Vitesse, startującego w Grupie A, obejmującej auta o pojemności silnika 2501-3600cm3. W sezonie tym, jak wspomniałem, został mistrzem i jednocześnie jedynym kierowcą startującym autem najwyższej kategorii znajdującym się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej.

Mając możliwość zakupu w bardzo dobrej cenie kupiłem pierwsze NEO. Nie przepadam za ich modelami europejskich aut, jednak ten konkretny dosyć pozytywnie do mnie przemawiał. Stwierdziłem też, że IXO dla wydawnictwa ATLAS nie zrobi go lepiej, a koszt zakupu raczej byłby porównywalny. Model jak najbardziej mi się podoba, jednak najbardziej pozytywnie zaskoczył mnie po odkręceniu od podstawki. Spodziewałem się płaskiej podłogi, a tam niespodzianka. Podwozie nadal jest słabo odwzorowane, jednak zdecydowanie lepiej to wygląda niż całkowicie płaski odlew 🙂









12 uwag do wpisu “Rover Vitesse Andy Rouse BSCC 1984

  1. Bardzo ciekawy model, nie ma się do czego przyczepić. Fajne wnętrze, ładny lakier i kalki. Felgi też mi się podobają. No, i fajnie zrobiony wlot na masce.
    Jestem ciekaw, kiedy sam w końcu spróbuję żywicznego modelu 😀

    Pozdrawiam!

    Lubię to

    1. Mnie nie pociągają żywice swoją, że tak to ujmę „żywicznością z nazwy”, jednak w tym przypadku jest nawet lepiej niż myślałem. Najbardziej podoba mi się odcień lakieru, bardzo fajnie wygląda w rzeczywistości i wydaje się być bardzo zbliżony do oryginału. Przede wszystkim też model trzyma równy całokształt na wysokim poziomie, czego czasem w żywicach w moim odczuciu brakuje, szczególnie właśnie w NEO 😀
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Jest to bardzo dobrze uformowane miniaturowe, a szczegóły, takie jak klamki i zamki maski są ładnie reprezentowane.
    To nie był to niewielki zasługą osiągnąć tak dobre Klasyfikację z takim dużym samochodzie.

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

  3. Dziś to nie do pomyślenia by wystawiać „flagowy” model do zmagań w sporcie. Ale lata 80 były pod tym względem szalone. Bardzo fajne detale jak felgi, światła czy klamki sprawiają że chce się na nim zawiesić oko. Pozdrowienia!

    Lubię to

Skomentuj

