Stanguellini S1100 Aldo Terigi/M. Berti Mille Miglia 1948

Wyścig 1000 Mille Miglia w 1948 zakończył się wygraną Ferrari 166 C Allemano Berlinetta. Kolejne na mecie pojawiły się auta klasy S1.1. Wśród nich na 4. miejscu (3. w klasie S1.1) znalazła się załoga Aldo Terigi/M. Berti w Stanguellini S1100. Stanguellini to włoska firma założona przez Vittorio Stanguelliniego z siedzibą w Modenie, która zajmowała się produkującą samochodów sportowych i wyścigowych. Jej założyciel zaczynał od modyfikowania samochodów Maserati, Alfa Romeo i Fiat do startów w wyścigach. Samochody, znane już jako Stanguellini, uczestniczyły w wielu różnych wyścigach. Poza Mille Miglia i innymi lokalnymi wyścigami można je było spotkać chociażby w 24h Le Mans oraz Formule 2 i 3. Obecnie w Modenie znajduje się Muzeum Stanguellini, a marka pozostaje znana jako jedna z małych włoskich firm, której udało się osiągnąć na torze znaczące rezultaty.

Model, który do mnie trafił to kolejny pochodzący, jak widać z serii „1000 Miglia”. Wykonany został przez Starline i sprawia wrażenie wyciągniętego prosto z ich gablotek do blistra. Nie zauważyłem żadnych różnic, w tym jakościowych 🙂












10 uwag do wpisu “Stanguellini S1100 Aldo Terigi/M. Berti Mille Miglia 1948

    1. Ja dopiero z chęci uzupełnienia kolekcji o pojazdy z Mille Miglia zdecydowałem się na kolejne Starline’y, bo pierwszy jaki kupiłem (cywilny) nie zachęcił mnie długo na więcej. Na bryły trzeba czasami przymknąć oko, jednak przy większej ilości w kolekcji stają się dobrym uzupełnieniem 🙂
      Ten konkretny jak dotąd najbardziej mi się spodobał 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

  1. Ja też powiem Ci, że Starline mimo swojej „nierówności” wzbudza u mnie bardzo pozytywne odczucia. To autko może nie leży w sferze moich zainteresowań, ale miniaturka daje się być bardzo czysto złożona i ładnie odwzorowana.

    POzdrawiam:)

    Polubienie

  2. Bardzo ciekawy Cyklop, prawda?
    Bardzo lubię samochody wyścigowe z Starline. W tym modelu, obecność głównych światła pomimo że są ledwo widoczne za przednią ruszcie jest próbka dokładności i szczegółach.

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Polubienie

    1. Mając model w reku nie zauważyłem ich, bo w sumie wtedy jeszcze nie wiedziałem, że powinny tam być i nie zwracałem na to uwagi. Na zdjęciach sprawiało mi wrażenie jakby coś tam było, jednak dopiero po Twoim komentarzu sprawdziłem i zdecydowanie pod atrapą są reflektory! Bardzo dobrze, że nie zabrakło tego elementu i cieszę się, że mnie uświadomiłeś 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

    1. Mogłem kupić również własnie takiego jak Twój #601, jednak wybrałem ten, który zaprezentowałem. Widzę teraz, że warto kupić gablotkowy Starline dla lepiej widocznych reflektorów za atrapą. Trzeba będzie o tym pomyśleć 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

Skomentuj

