Dodge Charger Daytona Neil Castles Daytona 500 1970

Daytona 500 w 1970 roku była wyścigiem serii NASCAR Grand National. Wyścig odbył się 22 lutego 1970 roku na torze Daytona International Speedway w Daytona Beach, w stanie Floryda. W wyścigu tym we własnym zespole wystartował Neil „Soapy” Castles sponsorowany przez Stewart Matena Dodge. Dodge Charger Daytona ’69, z 7-litrowym silnikiem V8 Hemi o mocy 426 KM, pozwolił zakwalifikować się do wyścigu na 22. pozycji. Dystans wyścigu wynosił 200 okrążeń, natomiast Castles znalazł się na mecie na 12. miejscu pokonując 188 okrążeń. W całym sezonie wystartował w 47 z 48 wyścigów. Finiszował 12 razy w pierwszej piątce i 24 w pierwszej dziesiątce. Pozwoliło to na 5. miejsce w klasyfikacji końcowej sezonu.

Właściwie czekałem na pojawienie się jakiegokolwiek modelu tego auta w wyścigowym malowaniu, więc wybór to kwestia pojawienia się właśnie takiego. Musze przyznać, że od modelu spodziewałem się znacznie mniej. Wykonany jest przez Universal Hobbies i pomimo uproszczeń wygląda zaskakująco dobrze! 🙂








Komponuje się też świetnie z wcześniej pokazywanym Thunderbird’em z 1992 🙂



8 uwag do wpisu “Dodge Charger Daytona Neil Castles Daytona 500 1970

  1. WOW! Charger Daytona. Uwielbiam ten samochód. Rozmiar tego spoilera i potężny, 7-litrowy silnik. Cudo po prostu!

    Gratuluję świetnego nabytku!

    Lubię to

  2. I znany UH dokonał samochody kilka lat temu, ale nie wiesz, że istnieją między nimi samochody wyścigowe.
    Równie zaskakujące jest rozmiar „miniaturze”. 🙂

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

  3. Espectacular Charger Daytona; tanto a este en amarillo y rojo, como a otro azul y amarillo, varias veces estuve a punto de comprarlos. Pero, como siempre, terminé eligiendo otros… y como todo no se puede tener, siguen en mi lista de espera.
    Abrazo!

    Lubię to

    1. Ja spotkałem te modele w czasie gdy do kolekcji przybywało kilka modeli rocznie albo nawet jeszcze wcześniej. Później nigdzie już ich nie widywałem, a na eBay nawet nie szukałem specjalnie tylko czekałem, aż się jakiś pojawi 🙂
      Chętnie kupiłbym jeszcze jeden albo nawet więcej, bo zdecydowanie warto 🙂
      Powodzenia w poszukiwaniach 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  4. haha, na usta ciśnie mi się synonim określenia „bardzo fajny”, którego raczej nie powinienem tu używać;) pozostańmy zatem przy tym określeniu;) gratuluję;)

    Pozdrawiam;)

    Lubię to

Skomentuj

