Moskwicz 2335

Moskwicz 2141 został następcą przestarzałego już modelu 2140 bazującego jeszcze na modelu 408. Nadwozie wzorowane było na Simce 1308, natomiast układ napędowy, z racji chęci wzdłużnego umieszczenia silnika na przednionapędowym Audi 100. Pierwsze samochody serii próbnej powstały w lutym 1986. Produkcja masowa rozpoczęła się 9 lipca 1988. Auta przeznaczone na eksport otrzymały nazwe ALEKO. Od roku 1998 produkowano zmodernizowaną wersję AZLK-21414 Swiatogor, posiadającą m. in. nowe reflektory. Wariant pick-up o oznaczeniu 2335 wdrożono do produkcji w 1993. Wcześniej jedynie niewielkie ilości hatchbacków 2141 przerabiano w zakładach na pick-upy. W 2001 roku zakłady OAO Moskwicz zakończyły produkcję wszystkich modeli, w tym produkowanych dotąd aut bazujących na 2141.
Model ALEKO znalazł się w mojej kolekcji już dosyć dawno. Wśród rosyjskich aut tego okresu spodobało mi się jego nadwozie, które podobno ma całkiem przyzwoity współczynnik oporu powietrza. Po zakupie podstawowej wersji cały czas chciałem, aby dołączyła do niej wersja pick-up. Nie chciałem jednak przepłacać, więc długo ALEKO pozostawało samotne. Zmieniło się to w ostatnim czasie, gdyż model pojawił się w końcu się w akceptowalnej przeze mnie cenie 🙂











Reflektory są jak widać lepiej wykonane w 2335 🙂

9 uwag do wpisu “Moskwicz 2335

  1. Muszę przyznać, że pikap to genialna sprawa;) naprawdę zaskoczyłeś mnie tym modelikiem. Mnie wizualnie także podoba się Aleko, i w sumie uważam, że to dość mocno niedoceniony samochód. W duecie prezentują się wyśmienicie;)

    Pozdrawiam:)

    Polubienie

  2. Aleko były bardzo rzadkie w tej części świata. Ale niechcenia towarzyszem pracy była jednym z pięciu drzwi. Ponieważ widziałem, to było porównywalne do modeli ekonomicznych z Fiata i VW: dobrych i niedrogich samochodów.
    I nie znam „pickup” wersji, a model jest bardzo ciekawy.
    Patrząc na przednich światłach, widzę z radością, że znaleźli sposób, kołki mocujące nie pojawi się w „czarnych dziur”. : D

    Pozdrowienia mój przyjaciel

    Polubienie

Skomentuj

