Mercedes 220A (Ponton) Erwin Bauer/Erwin Grupp Mille Miglia 1956

W dniach 28-29 kwietnia 1956 odbyła się 23. edycja Mille Miglia. Załogi startujące w wyścigu podzielono na wiele kategorii. Auta podzielono pod względem pojemności silników, ale również na sportowe i seryjne. Dystans 1597 km najszybciej pokonała załoga Ferrari 290 MM w klasie sportowej S+2.0 z czasem 11 godzin 37 minut i 10 sekund. W najwyższej dla samochodów seryjnych klasie T/GT+2.0 znalazła się niemiecka załoga Erwin Bauer/Erwin Grupp w Mercedesie 220 A z numerem #509. Załoga dojechała na 25. miejscu z czasem 13 godzin 42 minut i 20 sekund. Stanowiło to 9. miejsce wśród aut klasy T/GT+2.0, w której wygrała załoga Olivier Gendebien/Jacques Washer w Ferrari 250 GT LWB Scaglietti.

Mercedes 220A został niemal w całości został wykonany z plastiku. W moim egzemplarzu zabrakło gwiazdy na masce, którą pierwotnie posiadał. Model ogromną lekkością sprawia wrażenie niezwykle delikatnego, co oderwana gwiazda w przypadku mojego egzemplarza zdaje się potwierdzać.

Otwierane drzwi przednie są ciekawym elementem miniatury, podobnie jak podzespół napędowy, który można zwyczajnie wyciągnąć 🙂

Dodatkowo do modelu dołączony był krótki opis w języku niemieckim wraz z historycznymi zdjęciami 🙂

Tablice rejestracyjne w modelu zdecydowanie nie są poprawne 🙂

18 uwag do wpisu “Mercedes 220A (Ponton) Erwin Bauer/Erwin Grupp Mille Miglia 1956

    1. Szczerze mówiąc nie wiem z jakich lat dokładnie pochodzi ten model pierwotnie, a mój wydaje się być reedycją. Na pudełku mam przyklejoną cenę jeszcze w Markach Niemieckich, więc przed rokiem 2002 musiał być sprzedawany ten konkretny egzemplarz. Nie są to więc, jak zauważyłeś, nowe modele.
      Pozdrowienia

      Lubię to

  1. „Faller” wydaje mi się fabricant modeli kolejowych.
    Z przodu pociągu i silnika, zarówno zdejmowany, to niesamowite cechą, która nigdy nie widziałem wcześniej.
    Może znajdziesz MB łamane o tańsze, które można podarować na gwiazdkę. 🙂

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

    1. Wyjmowany podzespół napędowy dostrzegłem dopiero po zakupie 🙂
      Co do gwiazdy to zostawię wszystko tak jak jest. Miałem nawet propozycję dostania w prezencie zastępczej do zamontowania, ale przy tak delikatnym modelu nie mam nawet pomysłu jak to zrobić. Znalezienie atrapy z gwiazdą z innego modelu również porzucam, gdyż pewnie czekał by ją ten sam los co poprzednią 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

    1. Nie kojarzę żadnego Fallera z żywicy w temacie skali 1:43 🙂
      O tej konkretnej wersji dowiedziałem się dopiero w momencie zakupu i nie mogłem sobie jej odpuścić 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Ja, podobnie jak Pablo, zawsze kojarzyłem tę firme z modelami kolejowymi. Dopiero od niedawna wiem, że produkowali także modele samochodów. Nie jestem zwolennikiem otwieranych elementow w medalach ale w tym przypadku otwierane drzwi wcale nie rażą szczelinami. Wyciagany zespół napędowy zaskakuje calkowicie;) Świetny eksponat do kolekcji. Gratuluje;)

    Lubię to

  3. Całkiem fajnie prezentuje się to autko. Ten opis z historycznymi zdjęciami dodaje mu charakteru. Pierwszy raz widzę tego producenta na oczy 😉
    Sam chciałbym w końcu coś z otwieranymi elementami. Mam nadzieję, że przyjdzie na to czas 😉

    Pozdrawiam!

    Lubię to

    1. U mnie też pierwsze otwierane elementy znalazły się po dłuższym czasie dopiero, nie skupiałem się na nich 🙂
      Chociaż miałem dużo wcześniej model 1:18 chociażby i tam to oczywiście otwierane wszystko 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

Skomentuj

