Mercedes 220A (Ponton) Erwin Bauer/Erwin Grupp Mille Miglia 1956

W dniach 28-29 kwietnia 1956 odbyła się 23. edycja Mille Miglia. Załogi startujące w wyścigu podzielono na wiele kategorii. Auta podzielono pod względem pojemności silników, ale również na sportowe i seryjne. Dystans 1597 km najszybciej pokonała załoga Ferrari 290 MM w klasie sportowej S+2.0 z czasem 11 godzin 37 minut i 10 sekund. W najwyższej dla samochodów seryjnych klasie T/GT+2.0 znalazła się niemiecka załoga Erwin Bauer/Erwin Grupp w Mercedesie 220 A z numerem #509. Załoga dojechała na 25. miejscu z czasem 13 godzin 42 minut i 20 sekund. Stanowiło to 9. miejsce wśród aut klasy T/GT+2.0, w której wygrała załoga Olivier Gendebien/Jacques Washer w Ferrari 250 GT LWB Scaglietti.

Mercedes 220A został niemal w całości został wykonany z plastiku. W moim egzemplarzu zabrakło gwiazdy na masce, którą pierwotnie posiadał. Model ogromną lekkością sprawia wrażenie niezwykle delikatnego, co oderwana gwiazda w przypadku mojego egzemplarza zdaje się potwierdzać.

Otwierane drzwi przednie są ciekawym elementem miniatury, podobnie jak podzespół napędowy, który można zwyczajnie wyciągnąć 🙂

Dodatkowo do modelu dołączony był krótki opis w języku niemieckim wraz z historycznymi zdjęciami 🙂

Tablice rejestracyjne w modelu zdecydowanie nie są poprawne 🙂

Reklamy

18 uwag do wpisu “Mercedes 220A (Ponton) Erwin Bauer/Erwin Grupp Mille Miglia 1956

    1. Szczerze mówiąc nie wiem z jakich lat dokładnie pochodzi ten model pierwotnie, a mój wydaje się być reedycją. Na pudełku mam przyklejoną cenę jeszcze w Markach Niemieckich, więc przed rokiem 2002 musiał być sprzedawany ten konkretny egzemplarz. Nie są to więc, jak zauważyłeś, nowe modele.
      Pozdrowienia

      Polubienie

  1. „Faller” wydaje mi się fabricant modeli kolejowych.
    Z przodu pociągu i silnika, zarówno zdejmowany, to niesamowite cechą, która nigdy nie widziałem wcześniej.
    Może znajdziesz MB łamane o tańsze, które można podarować na gwiazdkę. 🙂

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Polubienie

    1. Wyjmowany podzespół napędowy dostrzegłem dopiero po zakupie 🙂
      Co do gwiazdy to zostawię wszystko tak jak jest. Miałem nawet propozycję dostania w prezencie zastępczej do zamontowania, ale przy tak delikatnym modelu nie mam nawet pomysłu jak to zrobić. Znalezienie atrapy z gwiazdą z innego modelu również porzucam, gdyż pewnie czekał by ją ten sam los co poprzednią 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

    1. Nie kojarzę żadnego Fallera z żywicy w temacie skali 1:43 🙂
      O tej konkretnej wersji dowiedziałem się dopiero w momencie zakupu i nie mogłem sobie jej odpuścić 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

  2. Ja, podobnie jak Pablo, zawsze kojarzyłem tę firme z modelami kolejowymi. Dopiero od niedawna wiem, że produkowali także modele samochodów. Nie jestem zwolennikiem otwieranych elementow w medalach ale w tym przypadku otwierane drzwi wcale nie rażą szczelinami. Wyciagany zespół napędowy zaskakuje calkowicie;) Świetny eksponat do kolekcji. Gratuluje;)

    Polubienie

  3. Całkiem fajnie prezentuje się to autko. Ten opis z historycznymi zdjęciami dodaje mu charakteru. Pierwszy raz widzę tego producenta na oczy 😉
    Sam chciałbym w końcu coś z otwieranymi elementami. Mam nadzieję, że przyjdzie na to czas 😉

    Pozdrawiam!

    Polubienie

    1. U mnie też pierwsze otwierane elementy znalazły się po dłuższym czasie dopiero, nie skupiałem się na nich 🙂
      Chociaż miałem dużo wcześniej model 1:18 chociażby i tam to oczywiście otwierane wszystko 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s