Volvo S70

Volvo S70 to tak naprawdę lifting modelu 850, którego produkcje rozpoczęto w 1991 roku. Z zewnątrz zmieniono przede wszystkim pas przedni, w którym wyróżniają się nowe reflektory wraz z kierunkowskazami oraz maskę silnika. Wersja sedan otrzymała również inne tylne lampy. Głównym celem liftingu było uzyskanie bardziej obłej sylwetki auta. Zmiany objęły również wnętrze, w tym deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Osobiście z zewnątrz nie przekonuje mnie przeprowadzony lifting i najbardziej przepadam za 850 w wersji po modernizacji na rok 1994, i jeszcze najlepiej w wersji kombi. Mimo to, nie mogło u mnie zabraknąć również wersji produkowanej w latach 1996-2000 pod nazwą S70. O aucie można by pisać wiele, ale do konkretnych szczegółów przejdziemy może przy innej okazji, np. gdy uda się zdobyć 850 T5-R 🙂
Model od Minichamps to kolejne już w kolekcji wydanie tzw. „salonowe”, które jest po prostu poprawne. Nie ma za bardzo się do czego przyczepić ani też czym zachwycać 🙂







Model odnalazł się w wyścigowym towarzystwie 🙂



Następcą S70 został model S60, jednak na obecną chwilę zapomniałem zrobić jego zdjęcie wraz z poprzednikiem 😦

16 uwag do wpisu “Volvo S70

  1. Lubię to S 70. Może to był ostatni, że można rozpoznać jak Volvo bez gorączkowym poszukiwaniu odznaki. S60 jest dość samochodów jak VW czy Audi albo Peugeot, czy Toyota, i tak dalej z kilkudziesięciu marek. 😦

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

    1. Też zdarza mi się jeszcze widywać S70 i V70. Nawet sam zastanawiałem się nad zakupem 1:1, ale raczej musiałbym wtedy zrezygnować z kolekcji, bo inaczej przerósłby mnie finansowo 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Smakowity ten czerwony 850 😉 Stare Volvo mają mnóstwo szyku. Przez lata firma opierała się dizajnerskim sztuczkom i modzie inwestując w technologię i bezpieczeństwo. Nowe modele jakby powracają na te tory. Fajny model, fajny wpis, ogólnie fajnie 😉 pozdrawiam.

    Lubię to

    1. Czerwony to akurat wersja testowa. Kiedy ją kupowałem, była znacznie tańsza od wyścigowej, której na eBay było już tylko kilka w zaporowych kwotach. Dla mnie szokiem było, że ostatecznie kupiłem wyścigową taniej, dodatkowo w sklepie, który ma raczej wysokie ceny na wszystko. To jedno z moich ulubionych Volvo, więc tematyka 850 i pochodnych powinna się jeszcze pojawić, a przynajmniej na to liczę 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  3. Mnie tez modelik się podoba, chociaż tak jak napisałeś nie jest ani zły ani specjalnie rewelacyjny. Trochę szkoda, że ginie w morzu podobnych „poprawnych” modeli. NIe mniej jednak fajny i sam widziałbym go w swoim zbiorze.

    Pozdrawiam

    Lubię to

Skomentuj

