Jaguar Mk II 3.8 Bernard Consten/Jack Renel Tour de France Automobile 1960

Tour de France Automobile był wyścigiem rozgrywanym na drogach publicznych na terenie Francji. Początki tego wyścigu sięgają roku 1899, w którym z inicjatywy L’Automobile Club de France (ACF) rozegrano pierwotną edycję tej imprezy. W 1951 odbyła się pierwsza edycja pod nazwą Tour Auto. Łącznie do roku 1986 zorganizowano 45. edycji tej imprezy. W 1960 zorganizowano 9. edycję Tour Auto. Auta startowały w dwóch kategoriach: Grand Touring (GT) oraz Touring (T). Wyścig wygrało Ferrari 250 GT SWB w kategorii GT, jednak nie o nim dzisiaj. W klasie T zwyciężyła francuska załoga Bernard Consten/Jack Renel przy pomocy Jaguara Mk II 3.8 z numerem startowym #78. Warto wspomnieć, że Jaguar Mk II 3.8 z numerem #79 znalazł się na drugim miejscu w klasie za sprawą brytyjskiej załogi Peter Jopp/Gawaine Baillie oraz że prowadzony przez francuzów José Behra/Pierre Monneret z nr #80 ukończył zmagania na czwartym miejscu.
Tym razem zaprezentuje model zwycięzców klasy T wykonany przez IXO dla serii gazetowej. Zastanawiające w tym modelu i generalnie we wszystkich modelach tego auta są kolory numerów startowych oraz nazwisk załogi na przednich błotnikach. Gablotkowe IXO ma oba te elementy czerwone, gazetowe jak widać poniżej czarne, natomiast spotkałem się również z czarnymi numerami startowymi i czerwonymi nazwiskami i to wydaje się najbardziej realne, gdyż na czarno białych zdjęciach przynajmniej numery startowe wydają się zbyt ciemne na czerwony kolor – wydają mi się ciemniejsze niż czerwona obwódka grilla.

Gdy patrzę na powyższe zdjęcie mam co prawdą wątpliwości, jednak faktem jest że pierwotne odczucia pomogły mi zdecydować się na model z serii gazetowej 🙂









Reklamy

6 uwag do wpisu “Jaguar Mk II 3.8 Bernard Consten/Jack Renel Tour de France Automobile 1960

  1. Uwielbiam linię nadwozia tego samochodu. Jest tak płynna i idealna, że nie byłoby nawet czego poprawiać. Piękna miniatura, ja co prawda widziałbym u siebie wersję cywilną, ale Twoja także robi ogromne wrażenie. Gratuluję 😉

    Pozdrawiam!

    Polubienie

    1. Wyścigowy maskuje efektownym wyglądem wszelkie błędy merytoryczne 🙂
      W kwestii cywilnego fajnie byłoby mieć chyba coś lepiej opracowanego, aczkolwiek w UK wyszedł chyba jakoś niedawno za 1 Funta jako pierwszy nr jakiejś serii taki Mark II i na wtórnym rynku, poszukując serii BTCC, widziałem, że również tanie były i model nie wydaje się najgorszy wśród dostępnych opcji 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

  2. Ten Jaguar jest elegancki i piękny, jak diabli!
    Kiedy mówimy o kolorach, pamiętam długie i intelektualista dyskusji na temat rzeczywistej barwy brytyjskiej CDL 10 lub niemieckiego czterech kolorach lozange. Kiedy w latach 90. dobrze zachowanych samolotów z I wojny światowej wyszła na jaw w Polsce lub na Ukrainie, było posible Sonda że wszystkie spekulacje były słuszne, ale żadna z nich nie była prawda. 😉
    Może kiedyś wiesz starą Pascal czy Marcel, że widział ten Jaguar przechodzącego tam we Francji, i można powiedzieć, że rzeczywiste kolory. Tymczasem ja świętować swoją decyzję, aby utrzymać ten piękny model. : D

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s