Cisitalia 202 Mille Miglia 1950 C. Tamburini / V. Fontana

Cisitalia była włoskim producentem aut sportowych i wyścigowych istniejącym od roku 1946. Auta tego producenta wystartowały po raz pierwszy w Mille Miglia w roku 1947, czyli w pierwszym roku po przerwie związanej z zawieszeniem organizowania tego wydarzenia po roku 1940. Debiut okazał się świetny, gdyż model 202 SMM Spider dojechał do mety na drugiej pozycji, będąc pierwszym w swojej klasie (S1.1). Dokonała tego włoska załoga Tazio Nuvolari / Francesco Carena. Dodatkowo dwa pozostałe 202 SMM znalazły się na 3. i 4. miejscu. W aucie znajdował się 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1,089cc, pochodzący z Fiata 1100. W kolejnym roku na starcie pojawiła się również Cisitalia 202 z nadwoziem Coupé, produkowana w latach 1947-1952. Nadwozie tego auta zostało zaprojektowane przez Pinifarinę oraz wykonane z aluminium. Aerodynamika auta, jak na ówczesne czasy była bardzo zaawansowana. Auto posiadało czterocylindrowy rzędowy silnik, znany z wersji Spider. Auta z nadwoziem Coupé powstało 220 sztuk. W 1950 roku na starcie również pojawiło się kilka samochodów tej marki. Jednym z nich była Cisitalia 202, startująca w klasie GT. Załoga C. Tamburini / V. Fontana niestety nie ukończyła wyścigu, dołączając do wielu innych, które wycofały się przedwcześnie. Model ich auta znalazł się w serii „1000 Miglia” wydawnictwa Hachette i kupiony okazyjnie pojawił się w mojej kolekcji 🙂








Model został wykonany dla wydawnictwa przez Starline Models. Przejął charakterystyczne kolorowe wnętrze znane z innych modeli tego producenta. Nie poprawiałem w nim praktycznie niczego. Zamalowałem tylko bolce przednich reflektorów, co niewiele dało oraz wkleiłem od nowa jedną tylną lampę, co nie było, z racji jej niewielkich rozmiarów, łatwe i szybkie. Model wygląda w rzeczywistości całkiem dobrze i zdecydowanie jest warty zakupu, szczególnie teraz, kiedy widać promocyjne ceny modeli z tej serii 🙂

Reklamy

15 uwag do wpisu “Cisitalia 202 Mille Miglia 1950 C. Tamburini / V. Fontana

  1. Yo lo tengo también y es un muy buen modelo, al igual que todos los Starline (te recomiendo que te hagas con todos los que puedas ahora que suelen estar baratos).

    Se notan los retoques, lo mejoraron. Te felicito por ello.

    Saludos!

    Lubię to

    1. Obecne promocje na te modele są rzeczywiście kuszące, głównie z racji świetnego stosunku jakość/cena, jednak w moim przypadku wiele innych modeli czeka na pojawienie się w kolekcji.
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Odkryłem te Starline w blogu Juanh, a muszę uznać, że są naprawdę kuszące.
    O tym Cisitalia, jego niesamowite zobaczyć, że jego 1947 design, mogłaby zmieścić nawet w latach 60-tych.

    Pozdrowienia mój przyjacielu!

    Lubię to

  3. Świetnie wykonany model. Bardzo dobra warstwa lakieru! Atrapa z przodu też niczego sobie. Jakbyś nie napisał, że to gazeciak, to nigdy bym się nie połapał 🙂
    Jeśli chodzi o sam samochód, to bardzo podoba mi się jego linia. Długa maska i obły tył. To lubię.

    Pozdrawiam 🙂

    Lubię to

  4. Wspaniały model, lubię te płynne linie nadwozia Pinifariny, Zagato i im podobnych. Modelik faktycznie bardzo efektowny i z pewnością stanowi ozdobę kolekcji. Gratuluję 😉

    Pozdrawiam !

    Lubię to

    1. Model kupiłem głównie z chęci zebrania chociaż kilku modeli z tego wyścigu oraz jego niskiej ceny, jednak okazał się poza całkiem dobrym wykonaniem równie ciekawym autem w rzeczywistości 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  5. Jakiś czas temu widzę go w sklepie, ale nie zdecydujesz się go kupić i że zdjęcia można zobaczyć dobrze pokazuje, co Debere dokonaniem zakupu, aby zobaczyć to piękno w moim gablocie

    Dziękuję za pokazanie go

     
    pozdrowienia

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s