Chrysler Panel Cruiser Concept

Chrysler Panel Cruiser został zaprezentowany w roku 2000 podczas salonu samochodowego w Detroit. Bazował na modelu PT Cruiser, gdzie tylne drzwi zastąpiono panelami, a za przednimi siedzeniami zamontowano drewnianą podłogę. Auto nie trafiło do seryjnej produkcji, jednak pomysł został podchwycony i pojawiły się w sprzedaży panele umożliwiające podobną przeróbkę, dzięki czemu można spotkać auta nawiązujące do tego konceptu.
Model przygotowany przez AutoArt zaskoczył mnie podczas robienia zdjęć. W rzeczywistości ma zupełnie inny odcień niż na zdjęciach, jednak większość zdjęć prawdziwego jest mniej więcej takiego samego koloru jak wyszły moje. W rzeczywistości model jest niebieski, jednak wpadający już lekko w fioletowy, zdecydowanie ciemniejszy. Znalezione zdjęcia sugerują, że możliwe jest to, że auto w rzeczywistości mogło być również pomalowane tak ciekawym lakierem, który na zdjęciach daje bardzo inny odcień. Lakierowane fragmenty deski rozdzielczej zmieniają kolor dokładnie tak samo. Producent niepotrzebnie zastosował chromowane felgi, jednak przy tak ciekawym kolorze wygląda to efektownie 🙂 Reszta modelu typowa dla modeli AutoArt. Zastosowano nawet imitacje drewnianej podłogi, więc trudno się specjalnie do czegoś przyczepić 🙂












W przypadku modelu nie udało mi się zobaczyć go w takim odcieniu jak na drugim zdjęciu oryginału, jednak wygląda na to, że nie był to zwykły lakier, tak samo jak w przypadku modelu AutoArt.


Przy okazji znalazło się jeszcze inne auto nawiązujące wyglądem do przeszłości 🙂

10 uwag do wpisu “Chrysler Panel Cruiser Concept

  1. Nigdy nie zrozumieją, dlaczego niektóre modele nie są i nie innych.

    Być może byłoby to małe narzędzie sukces komercyjny, jak w jego czasach było to 600 handlowa FIAT i inne jej jednostki zależne, takie jak SEAT.

    Nie dlatego, że jest to bardzo pojęcia, ale muszę przyznać, że lubię to

    Dziękuję za pokazanie go

    pozdrowienia

    Lubię to

    1. Trudno jednoznacznie stwierdzić, dlaczego nie wszedł do seryjnej produkcji, jednak na pewno nie jest to typowy projekt auta dostawczego. Samo auto, nawiązujące do aut z lat 50. było raczej kierowane do specyficznej grupy klientów. Mała przestrzeń towarowa to w obecnych czasach również przeszkoda. Sam koncept jest rzeczywiście ładny i znalazłem przynajmniej kilka udanych projektów do niego nawiązujących 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

    1. W mojej okolicy nadal można spotkać przynajmniej jednego PT Cruiser, jednak przerobionego na auto dostawcze pewnie nigdy nie zobaczę, więc warto było kupić ten model, tym bardziej że jest bardzo dobrze wykonany 🙂

      Lubię to

  2. Nie było trudno dostrzec jakieś sedan PT w moim kraju dziesięć lat temu, ale ja nie wiedziałem o tym panelu Cruiser.
    Zadając farby, felgi i urządzeń jest zbyt daleko, aby być samochód narzędzie. Podobnie jak w przypadku innych PT wydaje się wywołać nostalgiczny, w tym konkretnym przypadku do starego Forda i Chevy furgon, że oferowane w pojemną prywatną tył … Wiesz.
    Miniaturowy jest rzadkim i doskonałe odwzorowanie nawet farby! Specjalnie w szóstym zdjęcie, widzę dziwny odcień fioletowy.

    Gratulacje!

    Lubię to

  3. Muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś dwukrotnie. Po pierwsze nie miałem pojęcia, że powstała taka wersja PT, po drugie, że nie zdawałem sobie sprawy, iż AutoArt ją produkuje w skali 1:43. Świetna miniatura, detale jak przystało na AA na najwyższym poziomie. Sam widziałbym to cudo w swoim zbiorze;)

    Pozdrawiam!

    Lubię to

    1. Długo był na allegro, na pewno dłużej niż rok albo dwa się pojawiał, aż pojawił się w licytacji to się zlitowałem i przygarnąłem 🙂 Jednak jeśli mam być szczery to kusił mnie od samego początku, ale zawsze było coś innego do kupienia. Licytacja mnie zmobilizowała 🙂
      Można też znaleźć zwykłego PT Cruiser od AutoArt 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  4. Witam!

    Przyznam szczerze, że zawsze mi się ten samochód podobał! Nawiązania do lat 30 są świetnie wkomponowane w stylistykę przełomu XX/XXI wieku. Model tej nietuzinkowej furgonetki prezentuje się kapitalnie! Gratuluję wyjątkowo ciekawego modelu!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    Lubię to

    1. Dziękuję za miłe słowa, jednak muszę Cię zmartwić, że PT Cruiser nawiązuje do trochę młodszych projektów niż lata 30. Bliżej mu do lat 50, ewentualnie 40 🙂 Taka mała różnica 🙂
      Szkoda, że nie powstał następca, jednak patrząc na obecne auta, obawiam się, że straciłby całkowicie klimat poprzednika 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

Skomentuj

