Nysa 522R

Nysa 521/522 została zaprezentowana na XXXVII Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1968 roku. Auto znacznie zmieniono względem poprzedniego modelu, którego w mojej kolekcji brakuje. Najbardziej widoczną zmianą był wygląd przodu, który otrzymał nową maskę dostępu do silnika, która od tej pory była otwierana na zawiasach, zastępując zdejmowanie za pomocą kluczy w jednobryłowym poprzedniku. Zastosowano też nowe szyby przednie o zwiększonej powierzchni, przez co znacznie poprawiła się widoczność. Zmian było oczywiście więcej, jednak przejdźmy do modelu, który przedstawia Nyse 522R, zaprezentowaną w roku 1972 na centralnych dożynkach w Bydgoszczy. Model, który powstał z myślą o rolnikach nie sprzedawał się dobrze, przez co powstało stosunkowo niewiele jego egzemplarzy.
Modelu nie udało mi się kupić z kolekcji Kultowych aut PRL-u, więc postanowiłem zdobyć model ze Złotej Kolekcji. Generalnie nie odstaje jakością od pozostałych moich Nys, jednak jest zdecydowanie wyższy. Mój egzemplarz wymagał kilku poprawek montażowych, jednak największym wyzwaniem okazało się odkręcenie modelu od podstawki. Podczas tego zabiegu wyłamałem układ wydechowy, jednak udało się go wkleić na miejsce. Generalnie jestem zadowolony, że za drugim podejściem udało się zdobyć ten model 🙂

Do modelu pasują skrzynki z jabłkami, wykonane już jakiś czas temu przez koleżankę w wyniku przypadkowej rozmowy na ich temat 🙂








Na koniec wszystkie moje Nysy oraz zapowiedź kolejnego wpisu 🙂


8 uwag do wpisu “Nysa 522R

  1. Witaj Abarth098!
    Model Nysy niezły, ale to skrzynki z jabłkami zwróciły moją szczególną uwagę. Zdecydowanie ożywiły ten modelik i dodały mu niesamowitego uroku! Gratulacje dla koleżanki za ich wykonanie! Teraz może warto pomyśleć o jakiejś mini dioramce? Nysa na targu lub koło zieleniaka?

    Pozdrawiam!

    Piotr

    Polubienie

  2. Podobnie jak Piotrek, jestem zachwycony skrzynkami;) Prosty detal a jakże podnosi realizm modelu, świetne są i popieram pomysł Piotra na mini dioramę:) Ja swoją Nyskę z KAPu sprzedałem bo nie mogłem na nią patrzeć – nie pytaj dlaczego bo nie wiem, po prostu działała mi na nerwy. Niebieskie mam już dwie, bo uważam, że w tym kolorze jest genialna;)

    Pozdrawiam!

    Polubienie

  3. Dzięki chłopaki za miłe komentarze 🙂
    Skrzynki, a chyba przede wszystkim jabłka okazały się wbrew pozorom żmudną pracą, jednak efekt jest świetny.
    Koleżanka zdążyła już też przeczytać wasze pozytywne opinie na temat jej dzieła i mam nadzieję, że ją ucieszyły 🙂
    Pozdrowienia

    Polubienie

  4. Kilka dni temu spotkałem Nysa po raz pierwszy, i jak powiedział Szymon, bardzo lubię tę dziewczynę.
    Od czasu do czasu czegoś brakuje w tłumaczenie. Zrobiłeś żadnych zmian w modelu?
    Oczywiście, skrzynie jabłek są niesamowite. Gratulacje dla specjalisty!

    Pozdrowienia!

    Polubienie

    1. W mojej wiosce wciąż mogę spotkać stojący wrak nysy. Typowo z ulic jej nie pamiętam, mimo że urodziłem się rok przed zakończeniem produkcji. Ta generacja nysy również najbardziej mi się podoba.
      W modelu poprawiłem błędy montażu oraz reflektory, co jest widoczne na zdjęciu trzech Nys (bolce mocujące zostały zamalowane).
      Ze skrzynek również jestem bardzo zadowolony i ciesze się, że się podobają 🙂
      Pozdrowienia

      Polubienie

Skomentuj

