Renault Dauphine #65 Monte Carlo 1958

Renault Dauphine produkowano we Francji w latach 1956–1967. Auto montowano też w wielu innych krajach i sprzedawano również pod zmienionymi nazwami, jak chociażby produkowana na licencji we Włoszech Alfa Romeo Dauphine czy IKA Dauphine, którą montowano w Argentynie do roku 1970. Model ten zastąpił 4CV i podobnie jak poprzednik miał samonośne nadwozie, a silnik znajdował się z tyłu i napędzał tylne koła. Do napędu użyto silnika montowanego w 4CV, jednak jego pojemność zwiększono z 760 cm³ do 845 cm³. Najmocniejsza była wersja Gordini, która posiadała moc 36 KM.
Renault Dauphine wygrało 27. edycję Rajdu Monte Carlo w 1958. W trudnych warunkach wygrała francuska załoga Feret Jacques/Monraisse Guy.
Mam świadomość, że można tanio kupić wydanie IXO, jednak przy okazji innych licytacji, stwierdziłem że model z serii gazetowej mi wystarczy. Dodatkowo trafił mi się całkiem dobrze zmontowany egzemplarz 🙂









Reflektory w modelu powinny być zdecydowanie mniej żółte, jednak ich barwa na moich zdjęciach jest zdecydowanie przesadzona, a w rzeczywistości odcień żółty jest bardzo blady, więc nie jest z tym najgorzej. Oczywiście, jeśli poniższa barwa reflektorów jest rzeczywista, bo można znaleźć zdjęcia zarówno w pełni białych jak i żółtych. Bardziej w oczy rzuca się inny odcień lakieru nadwozia, jednak nawet nowszy wypust IXO, już z białymi reflektorami, ma wciąż zbyt blady kolor 🙂

Reklamy

4 uwagi do wpisu “Renault Dauphine #65 Monte Carlo 1958

  1. Jak pan powiedział, ten samochód został zbudowany w Argentynie, a ja jestem na tyle stary, że widzieli go na naszych ulicach. 😉
    O kolorach: istnieje ogromna różnica pomiędzy pojawieniem się maszyny w muzeum salonie, a w świetle słonecznym. Wiele razy w modelism prowadnice malowanie sugerują ciemniejsze kolory niż rzeczywistych …
    Żółte światła reglamentary we Francji można uzyskać nawet szkło kolorowe, żółte lub żarówek. Mimo wszystko, odbicie słoneczna zapala żółtą wszystkie przednie światło.
    Tak, to Ixo miniaturowe daje wspaniałego wyglądu samochodu w wyścigu!

    Pozdrowienia!

    Lubię to

    1. Widzę, że czytasz całe wpisy 🙂
      Odnośnie lakieru to mimo wszystko jest trochę zbyt jasny, jednak kolor „idzie” przynajmniej w odpowiednim kierunku z barwą 🙂
      Odnośnie reflektorów mam dokładnie takie samo zdanie, dlatego nie przeszkadzają mi nawet 🙂
      Po dalszych oględzinach, większym problemem modelu jest sama bryła. W tym przypadku Norev byłby chyba lepszy, ale na pewno nie znalazłbym go tak tanio jak gazetowe IXO, więc pewnie Dauphine w kolekcji by wciąż brakowało, a w zamian pojawiały się kolejne auta wyścigowe 🙂
      IXO jest rzeczywiście całkiem ładne i dopiero wnikliwe przyglądanie się zdjęciom oryginału powoduje ochotę znalezienia czegoś lepszego 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

  2. Amo este coche, lo recuerdo en mi infancia poblando las calles de mi ciudad. He visto tanto éste del Rally de Montecarlo, como uno de la Mille Miglia. Ambos son hermosos! Tengo un par en versión de los Grandes Premios de Turismo que se corrían en los sesenta en Argentina.
    Abrazo!

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s