Volvo PV445 Duett

Pierwszym autem Volvo o nadwoziu kombi był model PV445 Duett, który pojawił się na rynku w 1953r. Bazą powstania tego auta był model PV444. W momencie premiery nadwozie PV445 było rewolucyjne i o wiele bardziej praktyczne od wówczas popularnych. Samochód był produkowany do roku 1969, z tym, że w roku 1960 model 445 został zastąpiony modelem P210, który był efektem modernizacji modelu PV444 oznaczonej PV544. Duett produkowany był jako kombi oraz furgon, jednak powstało również stosunkowo niewiele aut z podwoziem do zabudowy.

Dosyć nieoczekiwanie zdecydowałem się kupić model The Nordic Collection wyprodukowany przez Troféu. Według informacji zarówno na podstawce, jak i stronie kolekcji, model, który kupiłem limitowany jest do 504 sztuk. Niestety mój stracił wiele podczas wysyłki, gdy niedostatecznie zabezpieczony oderwał się od podstawki i dotarł do mnie w niezbyt zadowalającym stanie. Po dogadaniu się ze sprzedającym został jednak u mnie. Mimo, że już nigdy nie będzie taki jak przedtem, udało się przywrócić go do stanu umożliwiającego pokazanie tutaj. Uważni zauważą brak jednego z kierunkowskazów, którego nie odnalazłem wśród oderwanych elementów 😉











Skomentuj

