Na dobry początek – Chevrolet Cruze WTCC

Chevrolet startował w WTCC jako zespół fabryczny w latach 2005-2012. Na początku zespół korzystał z Chevroleta Lacetti, natomiast w sezonie 2009 zadebiutował model Cruze, wygrywając oba wyścigi weekendu w Marrakeszu w Maroko oraz odnosząc jeszcze cztery zwycięstwa w pozostałej części sezonu. Przed sezonem 2010 Chevrolet usprawnił swoje nowe auto i odnosząc 7 zwycięstw zdobył tytuł mistrza świata wsród producentów. Yvan Muller, który zastąpił w zespole Nicolę Lariniego został mistrzem wśród kierowców. W roku 2011 Cruze wyposażono w nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 zaprojektowany przez RML. W tym sezonie udało się wywalczyć 21 zwycięstw w 24 wyścigach. Muller obronił tytuł mistrza, a Chevrolet ze znaczną przewagą ponownie został mistrzem wśród producentów. W roku 2012 Muller po obiecującym początku sezonu został ostatecznie sklasyfikowany na trzecim miejscu. Mistrzem wraz z Chevroletem został Robert Huff. Po zakończeniu sezonu 2012 Chevrolet wycofał się z mistrzostw, jednak RML Group, pod którego szyldem amerykańska marka prowadziła swój program ,pozostał w serii na rok 2013 jako zespół prywatny, z którym Yvan Muller ponownie został mistrzem. Od roku 2014 RML zdecydowało się wycofać ze startów w WTCC, jednak przygotowali Cruze w nowej specyfikacji TC1 i ograniczyli się do roli dostawcy.
Z dostępnych w dobrej cenie modeli wybrałem auto, którym Rob Huff zdobył tytuł mistrza w sezonie 2012. Pierwszy Spark w kolekcji nie zawiódł mnie 🙂

2 uwagi do wpisu “Na dobry początek – Chevrolet Cruze WTCC

  1. Do szewroleta dobrnąłem dopiero dzisiaj i powiem Ci, ze prezentuje się wprost genialnie. Swietna kolorystyka, doskonałe odwzorowanie, piękne detale…. i najważniejsze, ze nie różni się jakoś drastycznie od seryjnego auta. Ja nie mam w kolekcji żadnego Sparka, widze jednak, ze naprawdę warto zainwestować.

    Pozdrawiam!

    Lubię to

    1. To w sumie mój pierwszy Spark w kolekcji i również byłem nim zachwycony 🙂
      Płaska podłoga w ich żywicach w przypadku aut wyścigowych mi nie przeszkadza 🙂
      W cywilach stanowiłaby dla mnie lekki problem 🙂
      Pozdrowienia

      Lubię to

Skomentuj

